Panta rhei
Wiadomość, opublikowana 26-04-2017

Ponad 500 uczniów z północnej Wielkopolski wzięło udział w realizowanym przez Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny UAM w Pile przedsięwzięciu edukacyjno-społecznym „Nasze Wody – obiekt w realiach społecznych miejscowości”. Pomysł polegał na „adopcji” najbliższego zbiornika wodnego i praktycznej nauce terenowej. Uczniowie zwracali uwagę innym uczniom i mieszkańcom, na rolę, jaką pełni dany ekosystem wodny i na to, jak należy go chronić. Ponadto poruszane były wątki kulturowo-historyczne Krajny (pogranicza Wielkopolski i Pomorza), zwłaszcza zachowania krajeńskiego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, w tym w kontekście polsko-niemieckiej historii tego regionu.

W roku szkolnym 2016/2017 wystartował projekt „Rzeki Krajny”. Polega on na poznawaniu w ramach geografii, biologii i chemii, rzek Pomorza i Wielkopolski. W finale w maju i czerwcu uczniowie wezmą udział w spływach kajakowych przeprowadzonych przez kadrę pilskiego Nadnoteckiego Instytutu UAM i tam „chwalić” się będą swoją wiedzą.

Akcja prowadzona była we współpracy z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile

Koordynatorem i prowadzącym zajęcia był dr Przemysław M. Owsianny, zastępca dyrektora pilskiej jednostki UAM. Warto dodać, że „Nasze Wody” wyróżniła Izba Gospodarcza Północnej Wielkopolski w konkursie o Nagrodę Gospodarczą im. Stanisława Staszica za rok 2015/2016, w kategorii Odpowiedzialność Społeczna i ochrona Środowiska.

Fot. Materiały Nadnoteckiego Instytutu UAM w Pile (Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego UAM w Pile)

Udostępnij:

Share on Google+

Informację wprowadził/a: Agnieszka Książkiewicz

© Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań | tel. centrala +48 (61) 829 40 00, NIP: 777-00-06-350, REGON: 000001293

Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.