English Linguistics: Theories, Interfaces, Technologies - studia w języku angielskim

studia I stopnia (licencjackie), stacjonarne

Orientacyjny limit miejsc: 30

Marzysz o unikatowych studiach w języku angielskim? Pasjonują Cię język i nowe technologie? Chcesz połączyć zaawansowaną znajomość języka angielskiego z wiedzą o teorii języka i przygotowaniem informatycznym?

Program studiów

4 moduły:

  • językoznawstwo teoretyczne (np. fonologia, składnia, psycholingwistyka, socjolingwistyka, akwizycja języka, językoznawstwo kognitywne)
  • językoznawstwo interdyscyplinarne (np. metody badawcze, językoznawstwo eksperymentalne, badania terenowe)
  • zastosowania technologii informatycznych do analizy językoznawczej (np. eksploracja tekstu, przetwarzanie tekstu, budowa językowych baz danych, analiza mowy)
  • język angielski na poziomie akademickim (np. wymowa, dyskurs, gramatyka, występowanie publiczne).

Szkolenia i staże zawodowe w firmach.

Predyspozycje kandydata

  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego
  • zainteresowanie teorią i strukturą języka
  • chęć poznania zaawansowanych technologii językowych
  • swoboda w pracy z komputerem
  • pragnienie rozwijania umiejętności analitycznych i eksperymentalnych

Przedmioty

  • Academically – oriented English practice: spoken English
  • Academically – oriented English practice: written English
  • Academically – oriented English practice: pronunciation English
  • Linguistic theory: Phonetics and Phonology
  • Linguistic theory: Psycholinguistics

Profil absolwenta

  • wysokie kompetencje językowe w połączeniu z kompetencjami miękkimi (kreatywność, elastyczność, komunikatywność)
  • rozwinięta świadomość językowa (dot. zmian językowych, wielokulturowości i wielojęzyczności)
  • wyposażenie w sprawności niezbędne do badania i opisu języka
  • rozwijanie umiejętności krytycznego i twórczego myślenia

Możliwości kariery po studiach  

  • w firmach zajmujących się obróbką i analizą danych językowych w postaci elektronicznej oraz technologiami językowymi
  • w pracy redakcyjnej, w mediach elektronicznych, w public relations, reklamie oraz w tłumaczeniu
  • w sektorze edukacyjnym (praca naukowo-badawcza i dydaktyczna)
  • w obszarach związanych z badaniami rynku i opinii społecznej oraz dziennikarstwie