Etnologia

studia I stopnia (licencjackie), stacjonarne

Orientacyjny limit miejsc: 40

Opis kierunku

Zasadniczym celem studiów z zakresu etnologii jest zdobycie i poszerzenie wiedzy o człowieku jako istocie społecznej, tworzącej i posługującej się kulturą w jej zróżnicowanych formach, przestrzennych i czasowych, za których wielością kryją się uniwersalne cechy człowieka.

Program studiów opracowano z myślą o tym, by wraz z wiedzą o kulturze przekazać studentom podstawowe wartości humanistyczne, świadomość pluralizmu kulturowego współczesnego świata oraz postawę tolerancji i szacunku wobec odmiennych ras, kultur, religii i społeczeństw. Program ten odzwierciedla wspólne elementy etnologii i antropologii, akcentując jednocześnie ich specyfikę wynikającą z tradycji rozwojowych i preferencji badawczych.

Atuty kierunku

Wybrane przedmioty na studiach

Praca po studiach

Etnologia

studia II stopnia (magisterskie), stacjonarne

Orientacyjny limit miejsc: 30

Opis kierunku

Zasadniczym celem studiów z zakresu etnologii jest zdobycie i poszerzenie wiedzy o człowieku jako istocie społecznej, tworzącej i posługującej się kulturą w jej zróżnicowanych formach, przestrzennych i czasowych, za których wielością kryją się uniwersalne cechy człowieka.

Program studiów opracowano z myślą o tym, by wraz z wiedzą o kulturze przekazać studentom podstawowe wartości humanistyczne, świadomość pluralizmu kulturowego współczesnego świata oraz postawę tolerancji i szacunku wobec odmiennych ras, kultur, religii i społeczeństw. Program ten odzwierciedla wspólne elementy etnologii i antropologii, akcentując jednocześnie ich specyfikę wynikającą z tradycji rozwojowych i preferencji badawczych.

Atuty kierunku

  • Szeroka gama dostępnych programów wymiany międzynarodowej i krajowej;
  • Zajęcia o charakterze ściśle kierunkowym i ogólnohumanistycznym.

Wybrane przedmioty na studiach

  • Metody badań etnograficznych,
  • Etnologia świata,
  • Obserwacja etnograficzna,
  • Badania terenowe,
  • Praktyki zawodowe.

Praca po studiach

  • Różne stanowiska w instytucjach kulturalnych, oświatowych, turystycznych, mediach i muzeach;
  • Praca przy badaniach opinii społecznej (reklama, marketing);
  • Praca w samorządach lokalnych;
  • Praca z uchodźcami lub imigrantami.