Filologia, specjalność komunikacja wizerunkowo-mediacyjna

studia II stopnia (magisterskie), stacjonarne/niestacjonarne

Orientacyjny limit miejsc: 30/30

Opis studiów

Studia w zakresie specjalności z komunikacji wizerunkowo-mediacyjnej umożliwiają nabycie wiedzy i kompetencji w zakresie znajomości teorii i modeli komunikacji oraz technik komunikacyjnych, stosowanych w zależności od środowiska kulturowo-cywilizacyjno-językowo-komunikacyjnego, w szczególności stosowanych w szeroko pojętych środowiskach jako niszach komunikacyjnych (w tym w szczególności w niszy zawodowej) w obrębie angielskiego i rodzimego (rdzennego-polskiego) obszaru językowego. Absolwenci posiadają przygotowanie teoretyczno-praktyczne do funkcjonowania w zakresie komunikacji typu public relations (np. reklama językowo-wizualna, wywiady, praca w mass-mediach, administracji terenowej, itd.)

Atuty kierunku

  • organizacja zajęć, umożliwiająca podnoszenie i doskonalenie kompetencji w zakresie znajomości teorii i modeli komunikacji, teorii wizerunku oraz komunikacji mediacyjnej z jednoczesnym podjęciem lub kontynuowaniem aktywności zawodowej,
  • oryginalny i unikatowy program studiów,
  • indywidualne i podmiotowe podejście do studenta (tutoring).

Specjalności w ramach kierunku

Na kierunku nie wyodrębniono specjalności.

Wybrane przedmioty na studiach

  • Dziedzictwo kulturowe,
  • Podstawy komunikacji masowej,
  • Podstawy komunikacji międzykulturowej,
  • Podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • Podstawy komunikacji zawodowej (Wstęp do public relations),
  • Sprawności komunikacyjne (drugi język nierodzimy),
  • Sprawności komunikacyjne (język angielski),
  • Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne,
  • Wstęp do ekolingwistyki i teorii wizerunku,
  • Wstęp do semiotyki ogólnej i stosowanej.

Praca po studiach

  • praca w urzędach i agendach europejskich,
  • pracownik biura karier w szkole wyższej,
  • praca edytorska w wydawnictwach,
  • doradca ds. reklamy i promocji,
  • pracownik public relations,
  • pracownik instytucji kulturalnych i oświatowych (organizacja i promocja wydarzeń kulturalnych, kierownik placówki oświatowej, np. szkoły j. obcych),
  • doradca mediów ds. rozwoju świadomości ekologicznej współczesnych Polaków.