Filologia, specjalność komunikacja wizerunkowo-mediacyjna
studia II stopnia (magisterskie), stacjonarne/niestacjonarne
Orientacyjny limit miejsc: 30/30
Opis studiów
Studia w zakresie specjalności z komunikacji wizerunkowo-mediacyjnej umożliwiają nabycie wiedzy i kompetencji w zakresie znajomości teorii i modeli komunikacji oraz technik komunikacyjnych, stosowanych w zależności od środowiska kulturowo-cywilizacyjno-językowo-komunikacyjnego, w szczególności stosowanych w szeroko pojętych środowiskach jako niszach komunikacyjnych (w tym w szczególności w niszy zawodowej) w obrębie angielskiego i rodzimego (rdzennego-polskiego) obszaru językowego. Absolwenci posiadają przygotowanie teoretyczno-praktyczne do funkcjonowania w zakresie komunikacji typu public relations (np. reklama językowo-wizualna, wywiady, praca w mass-mediach, administracji terenowej, itd.)
Atuty kierunku
- organizacja zajęć, umożliwiająca podnoszenie i doskonalenie kompetencji w zakresie znajomości teorii i modeli komunikacji, teorii wizerunku oraz komunikacji mediacyjnej z jednoczesnym podjęciem lub kontynuowaniem aktywności zawodowej,
- oryginalny i unikatowy program studiów,
- indywidualne i podmiotowe podejście do studenta (tutoring).
Specjalności w ramach kierunku
Na kierunku nie wyodrębniono specjalności.
Wybrane przedmioty na studiach
- Dziedzictwo kulturowe,
- Podstawy komunikacji masowej,
- Podstawy komunikacji międzykulturowej,
- Podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- Podstawy komunikacji zawodowej (Wstęp do public relations),
- Sprawności komunikacyjne (drugi język nierodzimy),
- Sprawności komunikacyjne (język angielski),
- Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne,
- Wstęp do ekolingwistyki i teorii wizerunku,
- Wstęp do semiotyki ogólnej i stosowanej.
Praca po studiach
- praca w urzędach i agendach europejskich,
- pracownik biura karier w szkole wyższej,
- praca edytorska w wydawnictwach,
- doradca ds. reklamy i promocji,
- pracownik public relations,
- pracownik instytucji kulturalnych i oświatowych (organizacja i promocja wydarzeń kulturalnych, kierownik placówki oświatowej, np. szkoły j. obcych),
- doradca mediów ds. rozwoju świadomości ekologicznej współczesnych Polaków.