Geografia, specjalność geoinformacja

studia II stopnia (magisterskie), stacjonarne

Orientacyjny limit miejsc: 20

Opis studiów

Studia magisterskie na kierunku geografia prowadzą do zdobycia pogłębionej wiedzy o zróżnicowaniu procesów przyrodniczych i społeczno-gospodarczych w różnych skalach przestrzennych: globalnej, regionalnej i lokalnej. W zależności od specjalności student ma możliwość rozwijania swoich zainteresowań badawczych w takich dziedzinach jak:

  • ekologia miasta – dotyczy badań geoekosystemów miejskich,
  • geografia społeczno- ekonomiczna – dotyczy opracowywania i interpretacji danych z wykorzystaniem metod statystycznych i GIS,
  • kartografia i teledetekcja – dotyczy tworzenia map i interpretacji danych teledetekcyjnych,
  • paleoekologia – dotyczy badania procesów przyrodniczych w przeszłości,
  • hydrologia, klimatologia i meteorologia – dotyczy analizy procesów atmosferycznych i hydrologicznych.

Atuty kierunku

W każdej z wybranych specjalności studenci mogą brać udział w projektach badawczych i wykorzystywać nowoczesną aparaturę pomiarową, zarówno laboratoryjną jak i w kilku stacjach terenowych (m.in. na Wolinie, na Spitsbergenie). Uzyskują także umiejętności zastosowania różnych metod analizy przestrzennej w oparciu o zaawansowane programy komputerowe, co w powiązaniu ze znajomością specjalistycznej terminologii w języku angielskim (lektorat B2+) daje duże możliwości rozwoju zawodowego.

Wybrane przedmioty na studiach

  • Geograficzne aspekty globalizacji,
  • Metody badań geograficznych,
  • Metody regionalizacji,
  • Geoinformacyjna analiza środowiska,
  • Kartografia internetowa,
  • Ochrona bioróżnorodności,
  • Procesy urbanizacji,
  • Klasyfikacja i kartowanie obszarów mokradłowych,
  • Seminaria magisterskie,
  • Formy indywidualnej przedsiębiorczości.

Praca po studiach

Miejsca pracy to m.in. stanowiska konsultantów i ekspertów w różnych instytucjach, np. w urzędach gmin, urzędach wojewódzkich, marszałkowskich, Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska, GOPOZ, Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej, jednostki Lasów Państwowych, wydawnictwa i firmy kartograficzne, urzędy statystyczne, firmy konsultingowe, geomarketingowe, nauczyciele geografii.