Geografia, specjalność paleoekologia
studia II stopnia (magisterskie), stacjonarne
Orientacyjny limit miejsc: 30
Opis studiów
Studia magisterskie na kierunku geografia prowadzą do zdobycia pogłębionej wiedzy o zróżnicowaniu procesów przyrodniczych i społeczno-gospodarczych w różnych skalach przestrzennych: globalnej, regionalnej i lokalnej. W zależności od specjalności student ma możliwość rozwijania swoich zainteresowań badawczych w takich dziedzinach jak:
- ekologia miasta – dotyczy badań geoekosystemów miejskich,
- geografia społeczno- ekonomiczna – dotyczy opracowywania i interpretacji danych z wykorzystaniem metod statystycznych i GIS,
- kartografia i teledetekcja – dotyczy tworzenia map i interpretacji danych teledetekcyjnych,
- paleoekologia – dotyczy badania procesów przyrodniczych w przeszłości,
- hydrologia, klimatologia i meteorologia – dotyczy analizy procesów atmosferycznych i hydrologicznych.
Atuty kierunku
W każdej z wybranych specjalności studenci mogą brać udział w projektach badawczych i wykorzystywać nowoczesną aparaturę pomiarową, zarówno laboratoryjną jak i w kilku stacjach terenowych (m.in. na Wolinie, na Spitsbergenie). Uzyskują także umiejętności zastosowania różnych metod analizy przestrzennej w oparciu o zaawansowane programy komputerowe, co w powiązaniu ze znajomością specjalistycznej terminologii w języku angielskim (lektorat B2+) daje duże możliwości rozwoju zawodowego.
Wybrane przedmioty na studiach
- Geograficzne aspekty globalizacji,
- Metody badań geograficznych,
- Metody regionalizacji,
- Geoinformacyjna analiza środowiska,
- Kartografia internetowa,
- Ochrona bioróżnorodności,
- Procesy urbanizacji,
- Klasyfikacja i kartowanie obszarów mokradłowych,
- Seminaria magisterskie,
- Formy indywidualnej przedsiębiorczości.
Praca po studiach
Miejsca pracy to m.in. stanowiska konsultantów i ekspertów w różnych instytucjach, np. w urzędach gmin, urzędach wojewódzkich, marszałkowskich, Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska, GOPOZ, Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej, jednostki Lasów Państwowych, wydawnictwa i firmy kartograficzne, urzędy statystyczne, firmy konsultingowe, geomarketingowe, nauczyciele geografii.