Komunikacja europejska
studia I stopnia (licencjackie), stacjonarne
Orientacyjny limit miejsc: 30
Opis studiów
Kierunek komunikacja europejska jest adresowany do osób o szerokich zainteresowaniach humanistycznych i społecznych, poszukujących nowoczesnej interdyscyplinarnej wiedzy teoretycznej i pragnących podnieść swoje kompetencje praktyczne w zakresie komunikacji interpersonalnej. Zaproszenie kierujemy do absolwentów polskich oraz zagranicznych szkół średnich wszelkiego typu. Komunikacja europejska oferuje otwarte wykształcenie zgodne z oczekiwaniami współczesnego rynku pracy. Student nauczy się zarządzać relacjami interpersonalnymi, diagnozować różnego typu procesy społeczne, skutecznie wykorzystywać komunikację wirtualną, pozna podstawy działań promocyjnych. Wiedza praktyczna przekazywana studentom jest umiejscowiona w szerokim kontekście historycznym, prawnym, filologicznym i kulturoznawczym.
Atuty kierunku
Komunikacja europejska łączy nowoczesną humanistykę teoretyczną z doświadczeniem praktyków w zakresie komunikacji biznesowej, medialnej i publicznej. Program kierunku przewiduje realizację połowy zajęć w formie warsztatów. Uwzględnia 360 godzin praktyk na każdym poziomie studiów. W ramach programu Compare your culture studenci mogą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez znakomitych wykładowców z całego świata, a w ramach modułu "Przybliżenia" odbywać wizyty studyjne w europejskich stolicach.
Specjalności w ramach kierunku
- Dyplomacja publiczna,
- Retoryka stosowana.
Wybrane przedmioty na studiach
- Komunikacja kulturowa i podstawy komunikacji społecznej,
- Warsztat z edytorstwa,
- Visual culture,
- Interpretacja tekstu popkultury,
- Nowa komunikacja medialna,
- Technologie informacyjne,
- Sztuka wystąpień publicznych,
- PR w mediach społecznościowych,
- Zarządzanie informacją w dyplomacji publicznej,
- Warsztaty kreatywnego pisania.
Praca po studiach
Absolwenci komunikacji europejskiej doskonale odnajdują się na współczesnym rynku pracy. Są cenionymi pracownikami działów promocji, marketingu i PR, zarówno w przedsiębiorstwach prywatnych, jak i publicznych. Rozwijają karierę w małych firmach, start-upach, agencjach reklamowych czy międzynarodowych korporacjach. Po ukończeniu komunikacji europejskiej znajdują również zatrudnienie w instytucjach administracji publicznej, organizacjach pozarządowych oraz w mediach tradycyjnych i internetowych.
Komunikacja europejska
studia II stopnia (magisterskie), stacjonarne
Orientacyjny limit miejsc: 30
Opis studiów
Kierunek komunikacja europejska jest adresowany do osób o szerokich zainteresowaniach humanistycznych i społecznych, poszukujących nowoczesnej interdyscyplinarnej wiedzy teoretycznej i pragnących podnieść swoje kompetencje praktyczne w zakresie komunikacji interpersonalnej. Zaproszenie kierujemy do absolwentów polskich oraz zagranicznych szkół średnich wszelkiego typu. Komunikacja europejska oferuje otwarte wykształcenie zgodne z oczekiwaniami współczesnego rynku pracy. Student nauczy się zarządzać relacjami interpersonalnymi, diagnozować różnego typu procesy społeczne, skutecznie wykorzystywać komunikację wirtualną, pozna podstawy działań promocyjnych. Wiedza praktyczna przekazywana studentom jest umiejscowiona w szerokim kontekście historycznym, prawnym, filologicznym i kulturoznawczym.
Atuty kierunku
Komunikacja europejska łączy nowoczesną humanistykę teoretyczną z doświadczeniem praktyków w zakresie komunikacji biznesowej, medialnej i publicznej. Program kierunku przewiduje realizację połowy zajęć w formie warsztatów. Uwzględnia 360 godzin praktyk na każdym poziomie studiów. W ramach programu Compare your culture studenci mogą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez znakomitych wykładowców z całego świata, a w ramach modułu "Przybliżenia" odbywać wizyty studyjne w europejskich stolicach.
Specjalności w ramach kierunku
- Media relations,
- Zarządzanie instytucjami kultury.
Wybrane przedmioty na studiach
- Research i zarządzanie informacją,
- Kultura w Web. 2.0,
- Opracowanie stylistyczne i redakcja tekstu,
- Podstawy makro- i mikroekonomii,
- Podstawy webmasteringu,
- Startup i network,
- Podstawy komunikacji w nowych mediach,
- Organizacja i zarządzanie eventami,
- Własność intelektualna w mediach.
Praca po studiach
Absolwenci komunikacji europejskiej doskonale odnajdują się na współczesnym rynku pracy. Są cenionymi pracownikami działów promocji, marketingu i PR, zarówno w przedsiębiorstwach prywatnych, jak i publicznych. Rozwijają karierę w małych firmach, start-upach, agencjach reklamowych czy międzynarodowych korporacjach. Po ukończeniu komunikacji europejskiej znajdują również zatrudnienie w instytucjach administracji publicznej, organizacjach pozarządowych oraz w mediach tradycyjnych i internetowych.