Data publikacji w serwisie:

"Politolodzy: To będzie najostrzejsza kampania wyborcza w historii Polski" - gazetalubuska.pl

W materiale znajduje się komentarz prof. Piotra Pawełczyka, kierownika Zakładu Marketingu Politycznego i Socjotechniki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na temat startu kampanii wyborczej: "Uważam, że tematy, które będą dominować w kampanii wyborczej już po oficjalnym ogłoszeniu, nie będą różne od tych, które pojawiały się w przestrzeni publicznej do tej pory. Należy pamiętać o tym, że kampania wyborcza charakteryzuje się tym, że podczas jej trwania pojawia się wiele wątków kontekstowych, szczególnie jeśli mamy do czynienia z jakąś dynamiczną sytuacją. Przykładem może być to, co dzieje się na granicy Polski i Białorusi. Opieszałość władz w reagowaniu na incydent ze śmigłowcami z pewnością przyczyni się do ataków na władzę i wyciągania im podobnych incydentów z przeszłości. Ciekawym jest, w jakim stopniu będą funkcjonować takie tematy, które ożywają co jakiś czas? Tu jednak znowu wiele zależy od kontekstu. Za przykład weźmy temat uchodźców czy migrantów. Wystarczy jedno poważniejsze wydarzenie z udziałem migrantów – ono nawet nie musi mieć miejsca w Polsce, wystarczy, by zaistniało gdzieś na Zachodzie – a wątek ten pojawi się i w polskiej debacie publicznej, zwłaszcza jeśli mielibyśmy mieć referendum w sprawie paktu migracyjnego. Konsekwencje migracji i konsekwencje kulturowe na pewno nie przejdą w mediach niezauważone".

Kontakt

Przemysław Stanula

4497