Rada Uczelni jako organ UAM
Zgodnie ze statutem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Rada Uczelni jest jednym z jego organów. Do zadań Rady Uczelni należą sprawy określone w ustawie i statucie.
W skład Rady Uczelni wchodzi dziewięć osób, w tym osiem osób powoływanych przez senat, spośród których połowę stanowią osoby spoza wspólnoty Uniwersytetu oraz przewodniczący samorządu studenckiego.
Zadania Rady Uczelni
Art. 18. ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce precyzuje zadania Rady Uczelni.
- Do zadań rady uczelni należy:
- opiniowanie projektu strategii uczelni;
- opiniowanie projektu statutu;
- monitorowanie gospodarki finansowej uczelni;
- monitorowanie zarządzania uczelnią;
- wskazywanie kandydatów na rektora, po zaopiniowaniu przez senat;
- opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii uczelni;
- wykonywanie innych zadań określonych w statucie.
- W ramach monitorowania gospodarki finansowej rada uczelni:
- opiniuje plan rzeczowo-finansowy;
- zatwierdza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego;
- zatwierdza sprawozdanie finansowe.
- W ramach wykonywania zadań rada uczelni może żądać wglądu do dokumentów uczelni.
- Wykonując czynności związane z zadaniami, o których mowa w ust. 1 i 2, członkowie rady uczelni kierują się dobrem uczelni i działają na jej rzecz.
- Rada uczelni składa senatowi roczne sprawozdanie z działalności.
Posiedzenia i uchwały Rady Uczelni
Rada Uczelni uchwala regulamin określający tryb jej funkcjonowania.
Posiedzenie Rady Uczelni można zwołać na wniosek Rektora lub Senatu. W takim przypadku przewodniczący Rady wyznacza posiedzenie niezwłocznie, nie później niż w terminie dziesięciu dni od dnia wpłynięcia wniosku.
Rada Uczelni podejmuje uchwały w zakresie zadań określonych w ustawie i statucie nie później niż w terminie czternastu dni od dnia wpłynięcia wniosku rektora lub senatu, chyba że wnioskodawca wskazuje dłuższy termin. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rada Uczelni podejmuje uchwały niezwłocznie.
W posiedzeniu Rady Uczelni mogą uczestniczyć osoby zaproszone przez przewodniczącego Rady Uczelni.
Przewodniczący Rady Uczelni niezwłocznie przekazuje Rektorowi uchwały Rady.
Uchwały Rady Uczelni publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej UAM.
Przewodniczący Rady Uczelnidr hab. Remigiusz Napiecek, prof. UEP
Przewodniczący Rady Uczelni
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Kontakt
Członkowie Rady Uczelni
- mgrFilip Bittnerwiceprezes MTP
- dr hab.Paweł Chudzińskiprezes Aquanet
- prof. dr hab.Rafał Drozdowski
- mgrAnna Hryniewieckadyrektor Centrum Kultury Zamek
- Wojciech Krzyżanekprzewodniczący samorządu studenckiego UAM
- prof. dr hab.Katarzyna Meller
- dr hab., prof. UAMMarek Nawrocki
- prof. dr hab.Tadeusz Stryjakiewicz
Dokumenty
Nazwa | ||
---|---|---|
Regulamin Rady Uczelni UAM (tekst ujednolicony)Obowiązujący | PDF Pobierz PDF Regulamin Rady Uczelni UAM (tekst ujednolicony) (472.3 KB) |