Data publikacji w serwisie:

Przygody umysłu 2019 – konferencja naukowa o uczeniu się

Trwa rejestracja prelegentów na międzynarodową konferencję naukową Przygody umysłu 2019 (Learning Adventures). Tegoroczne wydarzenie poświęcone jest roli przedmiotów i urządzeń w procesie uczenia się i nauczania.

Większość realnych doświadczeń – eksperymentów, którym towarzyszył fizyczny kontakt z teleskopem, probówką, pochylnią – przenieśliśmy do książek lub przestrzeni wirtualnej. Jak, ucząc się w ten sposób, sprostamy realnym wyzwaniom współczesnego świata: niszczeniu planety czy globalnemu ociepleniu?

Czy technologie wokół nas ułatwiają czy wymuszają uczenie się przez całe życie? Jakie wyzwania stawiają nowoczesne pomoce edukacyjne – zestawy, mikrokontrolery, aplikacje – rodzicom, edukatorom i osobom uczącym się? Jaką rolę w uczeniu się – dorosłych i dzieci – odgrywa zabawa z użyciem pomocy naukowych?

Goście specjalni

Organizatorzy konferencji do udziału w niej zaprosili znanych i cenionych naukowców. Wykłady wygłoszą m.in.:

  • profesor Manu Kapur z ETH Zurich w Szwajcarii: o produktywnych niepowodzeniach w projektowaniu i uczeniu się;
  • profesor Ricardo Nemirovsky, Manchester Metropolitan University: o relacji między emocjami i aktywnością poznawczą w uczeniu się.

Rejestracja

Zgłoszenia prelegentów (uczestnictwo czynne) przyjmowane są do 10 lipca 2019.

Czas na zgłoszenia publiczności (uczestników biernych) mija 30 września 2019.

Udział w konferencji jest płatny. Formularze zgłoszeniowe oraz informacje szczegółowe dostępne są na stronie: www.adventures.kopernik.org.pl.

Obszary tematyczne wystąpień

Konferencja będzie się skupiać na pięciu obszarach związanych z rolą pomocy naukowych i wszelkich innych przedmiotów w kontekście uczenia się:

  • (Nie)moc przedmiotów: wirtualne a realne. Na czym polega różnica między materialnymi a wirtualnymi pomocami naukowymi, mającymi ułatwiać młodym ludziom odkrywanie świata i zdobywanie wiedzy naukowej?
  • Technologia dla każdego ucznia. Kupić, rozdać i co dalej? Jakie wyzwania stawiają nowoczesne pomoce edukacyjne – zestawy, mikrokontrolery, zabawki – przed rodzicami, nauczycielami i osobami uczącymi się?
  • Inteligencja przedmiotów. W jaki sposób i dla kogo projektowane są pomoce naukowe? Kiedy projektowanie pomocy naukowych rozwija wiedzę o uczeniu się?
  • Czy można uczyć się bez wysiłku? Co obiecują dzieciom i dorosłym przedmioty – nowoczesne zabawki, gry, roboty edukacyjne?
  • Większa kreatywność dzięki zabawie z kostką? Gdzie przebiegają etyczne granice obietnic w narracjach o pomocach naukowych i zabawkach edukacyjnych?

O konferencji

Konferencja Przygody Umysłu 2019 odbędzie się 21-22 listopada w Warszawie. Jej program obejmuje wystąpienia gości specjalnych, prelegentów, warsztaty oraz BADNIGHT! – imprezę, w trakcie której naukowcy z godnością opowiadają o swoich inspirujących niepowodzeniach.

Konferencja skierowana jest do naukowców, badaczy, przedstawicieli centrów nauki, specjalistów ds. badań i rozwoju, pedagogów, nauczycieli, studentów oraz wszystkich zainteresowanych innowacyjnymi badaniami nad procesami uczenia się.

Organizatorzy konferencji: Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science oraz Uniwersytet SWPS w Warszawie. Patron honorowy konferencji: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Oficjalnym językiem konferencji jest angielski.