Trzy zespoły studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu triumfowały w tegorocznej edycji jednego z największych i najbardziej prestiżowych konkursów środowiska akademickiego Google Online Marketing Challenge (GOMC). Pierwszy z nich najlepszy w Europie uzyskał tytuł “AdWords Business Regional Winner Europe”, kolejny plasując się w Top5 Europy uzyskał miano “AdWords Business Finalist” oraz zespół studentów wymiany jako “AdWords Business Semi-Finalist” znalazł się w Top 15 Europy. Jako jedni z najlepszych w świecie, studenci UAM pokonali ponad 2600 zespołów w rankingu globalnym (z 65 krajów), w tym prawie połowa pochodziła z Europy. Zespoły UAM przygotowywały się do konkursu pod opieką dra Wojciecha Czarta z Wydziału Fizyki.
Europejscy zwycięzcy: Michał Paszyn (kapitan), Marek Buliński (wice), Damian Koniuszy, Kamila Malanowicz, Kamil Poturalski, Aneta Disterheft
Zespół Top 5 Europy: Dawid Śliwiński (kapitan), Mateusz Halicki (wice), Iwona Piastanowicz, Anna Zadroga, Anna Topczewska,Tomasz Sikorski
Zespół Top 15 Europy: Paweł Prot (kapitan), Cherie Kuo, Clara Alvarez Guillen
Europejscy zwycięzcy wraz z opiekunem wezmą udział w GOMC Europe AdWords Business Winner Summit w europejskiej centrali Google w Dublinie.
Uczestnicy zajęć prowadzonych przez dra Czarta już dziewiąty rok z rzędu odnoszą sukcesy w GOMC. Od 2009 r. oprócz tegorocznego zwycięstwa w Europie, aż 6 zespołów prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta znalazło się w finałowym Top 5 Europy, a 10 w półfinale (od 2011 r. definiowanym jako Top 15 Europy). W Top 15 Europy GOMC 2017 znalazły się jeszcze trzy zespoły dra Tymoteusza Doligalskiego ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Dr Czart prowadzi dwusemestralne zajęcia z zakresu marketingu internetowego dla kierunków Technologie Komputerowe (I-go stopnia) i Aplikacje Internetu Rzeczy (II-go stopnia) prowadzonego wspólnie przez UAM i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, w których w tym roku uczestniczyli również studenci Wydziału Matematyki i Informatyki UAM oraz Wydziału Nauk Społecznych UAM. Zajęcia prowadzone są również w języku angielskim dla studentów wymiany międzynarodowej w ramach programu AMU-PIE (Winter, Spring).
Ze względu na znaczny wzrost wymagań w porównaniu do poprzednich edycji konkursu, sukces odniesiony w tym roku był szczególnie wyjątkowy. W poprzednich latach studenci byli oceniani ze względu na efektywność wykorzystania jedynie reklam tekstowych. W GOMC 2017 natomiast, byli oceniani pod kątem wykorzystania prawie pełnej funkcjonalności platformy AdWords m.in. przygotowania i optymalizacji reklam responsywnych, rozszerzonych tekstowych, graficznych, wideo, produktów, lightbox, Gmail i aplikacji mobilnych kierowanych na sieć wyszukiwania, reklamową, Gmail oraz YouTube. Uczestnicy mieli możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami w zakresie grafiki, wideo oraz budowania aplikacji mobilnych.
Dr Wojciech Czart jest członkiem Global Academic Panel Google oraz jury Collegiate ECHO Marketing Challenge fundacji Marketing EDGE (Educate, Develop, Grow, and Employ). Jako oficjalny trener Internetowych Rewolucji, współorganizował z Google warsztaty, wspierane również przez Biuro Karier UAM. Wojciech Czart prowadzi również wykłady i warsztaty na renomowanych uczelniach Europy.