Zapraszamy dyrektorki i dyrektorów szkół oraz nauczycielki i nauczycieli do udziału w trzeciej konferencji z cyklu „Uniwersytecka Synergia Edukacyjna. Spotkania”. Wydarzenie odbędzie się 12 kwietnia 2024 r. w Sali XVII w Collegium Minus UAM.
Współpraca UAM z wielkopolskimi szkołami ma wieloletnią tradycję i w minionych latach przyniosła wiele wartościowych i satysfakcjonujących przedsięwzięć. Z myślą o możliwości zacieśniania relacji, rozwijania wspólnych działań, ich wzbogacania i ukierunkowywania, w 2022 r. uczelnia zainicjowała cykl konferencji pt. „Uniwersytecka Synergia Edukacyjna. Spotkania”. Wydarzenie to okazja do wymiany poglądów reprezentantów środowisk edukacyjnych, dzielenia się dobrymi praktykami, a także szukania nowych pomysłów i rozwiązań przydatnych w dalszej współpracy.
W tej edycji wśród gości znajdą się:
- Igor Bykowski - Wielkopolski Kurator Oświaty
- Wiesław Banaś - wicedyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Poznania
- Ksenia Herbst-Buchwald - dyrektorka Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu
- Marzena Kędra - dyrektorka Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito
- dr Maria Krystyna Szmigel - przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej
- dr hab, prof. UAM Renata Wawrzyniak-Beszterda - dyrektorka Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli UAM
Inicjatorem cyklu jest Zespół UAM dla Najlepszych, działający na naszym uniwersytecie od 2018 r. – Jako Zespół UAM dla Najlepszych obserwujemy od kilku lat procesy bliskie szkolnym społecznościom. Naszą uwagę koncentrowaliśmy na perspektywie uczniowskiej i nauczycielskiej, a pomiędzy kolejnymi spotkaniami konferencyjnymi proponujemy zróżnicowane inicjatywy na rzecz bliskiej współpracy szkół z uniwersytetem – mówi prof. Krzysztof Skibski, członek Zespołu.
– W tym roku chcielibyśmy – jak zwykle, wraz z Państwem – porozmawiać o potrzebach uczniowskich, które wynikają z szerokiego spektrum zindywidualizowanych uwarunkowań. Są bowiem osoby uczące się, które mają chęć i sposobność wykraczania poza podstawowe programy kształcenia, ale też są takie, którym w drodze do osiągnięcia tej podstawy trzeba umiejętnie pomóc. Liczba przyczyn jest zapewne porównywalna z liczbą przypadków. Ta perspektywa dookreśla nam przestrzeń namysłu nad sposobami nauczycielskiego działania – indywidualnego i zespołowego, jak również nad rolą instytucji w zróżnicowanych sytuacjach – dodaje prof. Skibski.
Jak wziąć udział?
Aby wziąć udział w konferencji, należy wypełnić formularz rejestracyjny:
Wypełnij formularz rejestracyjny!
Zachęcamy także do zapoznania się z programem wydarzenia: