Co roku w konkursie biorą udział tysiące zespołów z całego świata. Do
tej pory studenci przygotowujący się do GOMC w ramach zajęć „Technologie
e-commerce – marketing internetowy” prowadzonych przez dra Wojciecha
Czarta na Wydziale Fizyki UAM, w latach 2010-2014, aż czterokrotnie znaleźli się w Top 5, a kolejne zespoły czterokrotnie w Top 15 Europy GOMC.
W uznaniu dotychczasowych osiągnięć,
dr Wojciech Czart, został zaproszony do prestiżowego grona
The Global Academic Panel, zespołu autorytetów akademickich z dziedziny marketingu internetowego, którzy odpowiadają za aspekt merytoryczny konkursu GOMC (Google Hangout On Air:
”GOMC #10: Selecting a Client Business” z udziałem dra Czarta).
Skład zespołu Top 15 GOMC 2014: Monika Mantyk (kapitan), Daniel Orłowski, Anna Kril, Tomasz Dąbrowski, Marcin Nowaczyk.
Na wyróżnienie zasługuje również kolejna grupa zdolnych i doświadczonych studentów, którzy mieli ogromne szanse znaleźć się w światowej czołówce. Niestety nieprzewidziane komplikacje związane z witryną klienta, dla którego prowadzona była kampania, zniweczył pokładane nadzieje i miesiące intensywnej pracy. Wg. dra Wojciecha Czarta kampania zespołu była przygotowana i przeprowadzona na najwyższym światowym poziomie i zespół miał ogromne szanse znaleźć się na jednej z czołowych pozycji.
Skład zespołu: Robert Mastalerek (kapitan), Michał Paszyn, Roman Rozenberger, Magdalena Majewska, Igor Springer.
W prowadzonym na Wydziale Fizyki kursie marketingu internetowego gościnie biorą udział również studenci innych niż TZI kierunków UEP, PP i UAM. Od zeszłego roku dr Czart prowadzi także zajęcia z tematyki marketingu internetowego
w ramach programu AMU-PIE dla studentów z wymiany międzynarodowej. Na bazie wdrożonego na Wydziale Fizyki procesu kształcenia z zakresu marketingu internetowego powstało wiele prac magisterskich. Od dwóch lat, pod kierunkiem Prof. dr hab. Ryszarda Naskręckiego kierownika
Pracowni Fizyki Widzenia i Optometrii Wydziału Fizyki UAM prowadzone są badania architektury informacyjnej stron WWW metodą eye-trackingu. Badania, których opiekunem jest dr Wojciech Czart, wykorzystują obrazowanie okulograficzne, polegające na śledzeniu ruchów gałek ocznych podczas postrzegania i przetwarzania informacji przedstawianych na stronach WWW.
O światowym poziomie „polskiej szkoły marketingu” świadczy kolejne globalne zwycięstwo zespołu prowadzonego przez dr Tymoteusza Doligalskiego ze Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Jak donosi dr Czart, który jako członek The Global Academic Panel oceniał m.in. trzytygodniową internetową kampanię marketingową zespołu z SGH, studenci dra Doligalskiego przeprowadzili wyjątkowo przemyślaną i przeprowadzoną kampanię, która nie miała sobie równych na świecie.
UAM – pasja dobrze wykształcona