Data publikacji w serwisie:

Studenci Wydziału Fizyki po raz kolejny w czołówce Google Online Marketing Challenge

W tegorocznej edycji jednego z największych międzynarodowych konkursów akademickich, the Google Online Marketing Challenge (GOMC), nasi studenci znaleźli się w Top 15 Europy GOMC 2014.

Co roku w konkursie biorą udział tysiące zespołów z całego świata. Do tej pory studenci przygotowujący się do GOMC w ramach zajęć „Technologie e-commerce – marketing internetowy” prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki UAM, w latach 2010-2014, aż czterokrotnie znaleźli się w Top 5, a kolejne zespoły czterokrotnie w Top 15 Europy GOMC. 

W uznaniu dotychczasowych osiągnięć, dr Wojciech Czart, został zaproszony do prestiżowego grona The Global Academic Panel, zespołu autorytetów akademickich z dziedziny marketingu internetowego, którzy odpowiadają za aspekt merytoryczny konkursu GOMC (Google Hangout On Air: ”GOMC #10: Selecting a Client Business” z udziałem dra Czarta).

Studenci przygotowują się do udziału w GOMC w ramach zajęć prowadzonych na Wydziale Fizyki dla studentów Informatyki Stosowanej, (obecnie Technologie Komputerowe) i międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu (TZI) prowadzonego wspólnie przez UAM, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Politechnikę Poznańską.

Skład zespołu Top 15 GOMC 2014: Monika Mantyk (kapitan), Daniel Orłowski, Anna Kril, Tomasz Dąbrowski, Marcin Nowaczyk.

Na wyróżnienie zasługuje również kolejna grupa zdolnych i doświadczonych studentów, którzy mieli ogromne szanse znaleźć się w światowej czołówce. Niestety nieprzewidziane komplikacje związane z witryną klienta, dla którego prowadzona była kampania, zniweczył pokładane nadzieje i miesiące intensywnej pracy. Wg. dra Wojciecha Czarta kampania zespołu była przygotowana i przeprowadzona na najwyższym światowym poziomie i zespół miał ogromne szanse znaleźć się na jednej z czołowych pozycji.  

Skład zespołu: Robert Mastalerek (kapitan), Michał Paszyn, Roman Rozenberger, Magdalena Majewska, Igor Springer.

W prowadzonym na Wydziale Fizyki kursie marketingu internetowego gościnie biorą udział również studenci innych niż TZI kierunków UEP, PP i UAM. Od zeszłego roku dr Czart prowadzi także zajęcia z tematyki marketingu internetowego w ramach programu AMU-PIE dla studentów z wymiany międzynarodowej. Na bazie wdrożonego na Wydziale Fizyki procesu kształcenia z zakresu marketingu internetowego powstało wiele prac magisterskich. Od dwóch lat, pod kierunkiem Prof. dr hab. Ryszarda Naskręckiego kierownika Pracowni Fizyki Widzenia i Optometrii Wydziału Fizyki UAM prowadzone są badania architektury informacyjnej stron WWW metodą eye-trackingu. Badania, których opiekunem jest dr Wojciech Czart, wykorzystują obrazowanie okulograficzne, polegające na śledzeniu ruchów gałek ocznych podczas postrzegania i przetwarzania informacji przedstawianych na stronach WWW. 

O światowym poziomie „polskiej szkoły marketingu” świadczy kolejne globalne zwycięstwo zespołu prowadzonego przez dr Tymoteusza Doligalskiego ze Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Jak donosi dr Czart, który jako członek The Global Academic Panel oceniał m.in. trzytygodniową internetową kampanię marketingową zespołu z SGH, studenci dra Doligalskiego przeprowadzili wyjątkowo przemyślaną i przeprowadzoną kampanię, która nie miała sobie równych na świecie.  


UAM – pasja dobrze wykształcona