Zgłoszenie naruszenia ochrony danych osobowych
Przez pojęcie ,,naruszenia ochrony danych osobowych” należy rozumieć naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem incydentu prowadzącego do zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych (art.4 pkt.12 RODO).
Zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych można dokonać:
- elektronicznie poprzez zgłoszenie na adres email: iod@amu.edu.pl;
- tradycyjną pocztą wysyłając zgłoszenie na adres:
Biuro Inspektora Ochrony Danych i Bezpieczeństwa Informacji
Collegium Heliodori Święcicki
ul. Grunwaldzka 6, 60-780 Poznań
Zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych powinno zawierać następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
- dane kontaktowe do osoby zgłaszającej,
- miejsce i datę wystąpienia incydentu,
- opis incydentu.
Postępowanie w przypadku zgłoszenia naruszenia:
Inspektor Ochrony Danych prowadzi postępowanie wyjaśniające, w ramach którego:
- ustala zakres i przyczyny incydentu oraz jego ewentualne skutki;
- inicjuje działania mające na celu zmniejszenie strat w momencie zaistnienia incydentu;
- przeprowadza analizę powagi naruszenia.
Administrator, po zasięgnięciu opinii wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych, podejmuje dodatkowe działania mające na celu ograniczenie ewentualnych skutków incydentu oraz wdraża środki mające zapobiec występowaniu incydentów w przyszłości.
W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych skutkującego ryzykiem naruszenia praw lub wolności osób których dane dotyczą, Administrator danych osobowych bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia, zgłasza ten fakt organowi nadzorczemu – Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych