Data publikacji w serwisie:

Prof. UAM Szymon Ossowski. Konsultant tak. Spin doctor nie

Z prof. UAM Szymonem Ossowskim, opiekunem Koła Naukowego Marketingu Politycznego, rozmawia Krzysztof Smura.

Jesteście organizatorami wielu ciekawych debat, spotkań z parlamentarzystami. Poznajecie politykę i polityków od praktycznej strony. Są tego efekty?

Zacznę może od podkreślenia, że jedną z wizytówek WNPiD od lat jest regularne organizowanie spotkań otwartych z politykami i dziennikarzami oraz debat przedwyborczych kandydatów na radnych, prezydentów miast czy parlamentarzystów. Wydarzenia te współorganizowali studenci WNPID, pomagając w ich przygotowaniu oraz wcielając się w rolę moderatorów dyskusji. Koło Naukowe Marketingu Politycznego, poza działalnością stricte naukową, chciało tę tradycję spotkań kontynuować, dlatego jeszcze w okresie ograniczeń spowodowanych pandemią, postanowiło zapraszać polityków, którzy odnosili sukcesy w kampaniach wyborczych. Pierwsze wirtualne spotkanie zorganizowane przez koło z Elżbietą Łukacijewską, posłanką do Parlamentu Europejskiego trwało godzinę. Kolejne, z posłanką Jadwigą Emilewicz, to były dwie godziny, momentami ostrej dyskusji. Ostatnie, najbardziej „medialne” spotkanie z posłem Franciszkiem Sterczewskim odbyło się w formie hybrydowej i doczekało się na YouTube wydziału 28 komentarzy i prawie 1700 wyświetleń.

Celem takich spotkań jest zawsze umożliwienie studentom bliższego poznania polityków, poprzez zadawanie im pytań i komentowanie na żywo ich działań politycznych. Nie mam więc wątpliwości, że cel koła wydaje się być realizowany z sukcesem. Warto pamiętać, że takie wydarzenia to również ważny element w promocji wydziału i uczelni.

Koło Naukowe Marketingu Politycznego to jedno z najmłodszych kół na UAM. W zdaniu kryje się podtekst. Dlaczego tak późno?

Na WNPID funkcjonuje aktualnie 11 kół naukowych, a Koło Naukowe Marketingu Politycznego jest rzeczywiście najmłodszym z nich. Twórcami i pierwszym członkami koła byli w dużej mierze studenci już wcześniej aktywnie działający w innych kołach naukowych, które jednak nie traktowały problematyki kampanii wyborczych priorytetowo. Dlatego też grupa studentów zainteresowanych marketingiem politycznym postanowiła utworzyć koło poświęcone ściśle komunikowaniu politycznemu.

Czytaj dalej na Uniwersyteckie.pl