Data publikacji w serwisie:

Prof. Marek Nawrocki. Intranet jak agora

Moim marzeniem od zawsze było wprowadzenie na nasz Uniwersytet narzędzia, które będzie funkcjonalne i intuicyjne zarówno dla pracowników administracyjnych jak i dydaktycznych. Platformy, na której spotkają się w przyjaznej atmosferze potrzeby każdego pracownika z możliwościami ich realizacji. Krótko mówiąc – greckiej agory, na której wszyscy uprawnieni pracownicy UAM będą mogli uzyskać odpowiedź na każde pytanie związane z funkcjonowaniem naszego akademickiego polis.

Taka szansa pojawiła się, kiedy na UAM wprowadzono rozwiązanie chmurowe: Microsoft Office 365. Od tamtej pory pracownicy jak i studenci mogą korzystać m.in. z bezpłatnego pakietu Microsoft Office czy możliwości współpracy on-line nad edycją różnych dokumentów, folderów, tworzenia telekonferencji. Kolejnym krokiem była rozbudowa tego – dobrze znanego wielu pracownikom systemu – o nowe funkcjonalności typowe dla rozwiązania intranetowego Uczelni.

Prace nad stworzeniem Intranetu rozpoczęły się ponad dwa lata temu, a możliwość rozwinięcia pomysłu nastąpiła dopiero rok temu, dzięki Projektowi Uniwersytet Jutra I. Fundusze pozyskane z Projektu służą m.in. na zbudowanie i wdrożenie Intranetu UAM. Prace nad nim nadzoruje Zespół Centrum Informatycznego z Panią Moniką Niewęgłowską, Januszem Lachowiczem na czele i powołana specjalnie do tego Projektu – p. m. Magdalena Żurawska. Intranet, zastąpi wraz z Nowym Rokiem, 2020, obecny „Portal Pracownika”. Przejmie takie jego funkcje jak: prezentacja aktualności, wydarzeń, informacji na temat Uniwersytetu, prezentacja Centrów i Wydziałów, książka adresowa, kalendarz wydarzeń - dodatkowo, umożliwi sprawne wyszukiwanie dokumentów dzięki intuicyjnej wyszukiwarce, pomoc w formie helpdesk i instrukcji. Wszystko to będzie zaprezentowane użytkownikom w nowej, przyjaznej i estetycznej szacie graficznej.

Cały artykuł dostępny na Uniwersyteckie.pl

tekst: prof. Marek Nawrocki

fot. Adrian Wykrota