Mijają dwa tygodnie od startu rekrutacji. Pora więc na podsumowanie i przypomnienie tego, co dla Was — kandydatów jest najważniejsze.
Od 14 dni trwa rekrutacja na studia, a w ofercie naszej uczelni znajdziecie 204 kierunki i specjalności. Są to propozycje studiów licencjackich, magisterskich oraz studiów jednolitych. Przypominamy, że na kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne czeka w sumie ponad 16 tysięcy miejsc, w tym ponad 12 tysięcy na studiach stacjonarnych.
Chcecie dołączyć do grona studentów UAM?
Podpowiadamy, jak przejść proces rekrutacji. Przede wszystkim cały proces odbywa się online za pośrednictwem platformy o nazwie System Internetowej Rekrutacji. Platforma działa pod adresem rekrutacja.uam.edu.pl. Pierwszym krokiem jest założenie konta w SIR. Kolejnym wybranie kierunku (w niektórych przypadkach specjalności) i dodanie go do „koszyka".
Zaznaczcie sobie ten dzień w terminarzu
Pamiętajcie, że nie ma limitu kierunków, na które możecie aplikować. Jednak, aby zapis był wiążący, koniecznie jest wniesienie opłaty rekrutacyjnej. Opłacacie każdy z kierunków, a kwota nie podlega zwrotowi (opłata rekrutacyjna to opłata za udział w postępowaniu rekrutacyjnym). Na podjęcie decyzji, które kierunki są dla Was ważne, macie czas do 11 lipca. To bardzo ważny termin, ponieważ to też ostatni dzień na wprowadzenie wyników matury do SIR. Wybór czy podać wszystkie wyniki, czy tylko te wskazane w systemie należy do Was. Warto jednak wprowadzić wszystkie wyniki, ponieważ System Internetowej Rekrutacji automatycznie wybierze najkorzystniejszą kombinację wyników uwzględnionych na danym kierunku.
Gdzie szukać informacji?
Stworzyliśmy miejsca, które pomogą Wam przejść przez proces rekrutacji. Są dostępne 24/7. Należy do nich FAQ rekrutacyjny, w którym zebraliśmy najczęstsze pytania kandydatów i opracowaliśmy odpowiedzi, które są pomocne podczas rekrutacji. Stworzyliśmy specjalną grupę na portalu Facebook. Tam możecie zadawać pytania. Proces rekrutacji opisujemy w Portalu Kandydata. Natomiast ofertę UAM sprawdzicie w wyszukiwarce kierunków. Rozbudowane treści dla kandydatów znajdziecie na blogu, a jeśli chcecie dostawać najważniejsze informacje wprost do skrzynki odbiorczej, możecie dołączyć do odbiorców newslettera.