Dlaczego LEGO to coś więcej niż tylko klocki?
- Wykorzystanie narzędzi robotyki w edukacji jest tematem zainteresowania osób związanych z nauczaniem już od dłuższego czasu. Wraz z postępem technologicznym na rynku pojawiają się coraz to nowe narzędzia mające na celu wsparcie rozwoju umiejętności uczniów oraz zwiększenie ich aktywności w toku nauki. Należy sprawdzać skuteczność takich narzędzi, stąd potrzeba badań prowadzonych w jedynym w Polsce akademickim LEGO® Education Innovation Studio - opowiada dr Barbara Borkowicz z Wydziału Matematyki i Informatyki UAM.
I dodaje: - Cykliczna praca uczniów z narzędziami LEGO® Education pozwala nie tylko na rozwój umiejętności przedmiotowych (takich jak programowanie czy myślenie komputacyjne). Ale poza, oczywistymi w przypadku klocków, umiejętnościami manualnymi czy ruchowymi, możemy rozwijać szereg kompetencji społecznych, emocjonalnych, twórczych czy poznawczych (współpracę, kreatywność, komunikację, rozwiązywanie problemów, budowanie strategii, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów).
- Przeprowadzone badania pokazują, że narzędzia robotyki, a w szczególności rozwiązania LEGO® Education, mogą odpowiadać na potrzeby współczesnego świata edukacji i kształtować u młodych ludzi kompetencje kluczowe dla ich rozwoju. W LEIS prowadzimy warsztaty i szkolenia dla wszystkich grup wiekowych (od przedszkola, po szkołę podstawową i ponadpodstawową, studentów, nauczycieli, pracowników a nawet emerytów). Uczestnicy cieszą się przede wszystkim dobrą zabawą, dzięki której możemy rozwijać szereg umiejętności niezbędnych do dalszego rozwoju - podsumowuje badaczka.
fot. archiwum prywatne/Przemysław Stanula