Przedstawić historię Polski na przełomie XIX i XX wieku, jednocześnie tworząc grę? Studentom Wydziału Historycznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, tworzącym grupę Hejka Studio (Wojciech Krasucki, Bartosz Kuźnicki, Anna Mączka, Aleksandra Nowak i Maciej Pluciński) właśnie się to udało. Owocem ich pracy jest gra komputerowa „Ku Zwycięstwu”, którą można już bezpłatnie pobierać ze strony Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu: https://bit.ly/2tnJNcZ.
Głównym bohaterem gry jest bezimienny chłopiec. – To postać fikcyjna, którą stworzyliśmy na potrzeby projektu, aby móc w swobodny sposób poruszać się po rzeczywistym świecie, nie naginając przy tym realiów – tłumaczą studenci. Celem gry od strony rozgrywki jest przeprowadzenie postaci głównego bohatera przez szereg wydarzeń historycznych. – Tytuł ma zaprezentować odbiorcy wydarzenia, które doprowadzą do przyłączenia się Wielkopolski do odrodzonego państwa polskiego w 1919 roku. Ukazany zostanie również ważny, choć zapomniany, udział rodziny Zamoyskich (właścicieli ogromnych majątków w zaborze pruskim i Galicji) podczas I wojny światowej oraz w Powstaniu Wielkopolskim, a także rola oddziałów kórnickich w działaniach powstańczych – mówią twórcy gry.
„Ku Zwycięstwu” to przygodowa gra akcji o rysunkowej oprawie graficznej autorstwa Aleksandry Nowak. Została wykonana w technologii 2d na silniku Construct 2, a jej głównym celem jest popularyzacja historii wśród młodzieży w nowoczesny sposób. W grze znajdą się zarówno elementy zręcznościowe, jak i przygodowe, uzależnione od danego etapu rozgrywki.
Projekt jest skonstruowany w taki sposób, aby z łatwością mógł dotrzeć zarówno do osób posiadających bogatą wiedzę historyczną, jak i tych, które za nauką historii nie przepadają. – Naszym celem jest, żeby obie grupy docelowe mogły znaleźć w proponowanej grze garść nowych informacji o dziejach Polski ze szczególnym uwzględnieniem Poznania – wyjaśniają członkowie Hejka Studio. Epizod I gry ma stanowi część tutorialowa. Akcja toczy się na terenie Kuźnic i Zakopanego. Akt II opiera się na wydarzeniach z czasów I wojny światowej, a szczególnie na kwestiach polskich na froncie zachodnim. Zadaniem aktu III jest przybliżenie wydarzeń z czasów powstania wielkopolskiego 1918-1919. Podczas zabawy gracz będzie napotykał zagadki logiczne, prowadził rozmowy z postaciami historycznymi i przypadkowymi osobami oraz stawiał czoła wyzwaniom zręcznościowym.
Gra komputerowa „Ku zwycięstwu” jest przeznaczona dla osób w wieku od 12 do 20 lat, interesujących się grami niezależnymi oraz historią. Wsparcie merytoryczne i fachową pomoc studenci UAM otrzymali od dr Magdaleny Biniaś-Szkopek, która jest wykładowcą na Wydziale Historycznym oraz pracownikiem Biblioteki Kórnickiej Polskiej Akademii Nauk. Na następnym etapie uzyskali pomoc oraz potrzebne środki od Fundacji Zakłady Kórnickie. Koordynatorem projektu z ramienia fundacji został dr Marek Przybylski. Projekt otrzymał także dofinansowanie z rządowego programu Niepodległa dzięki wsparciu wojewody wielkopolskiego Zbigniewa Hoffmanna.
Dodatkowe informacje znajdują się na stronie: http://kuzwyciestwu.pl