W dzienniku elektronicznym Librus nauczyciele tak jak dotychczas rejestrują frekwencję uczniów oraz wpisują oceny z postępów uczniów w nauce.
„Po czterech tygodniach nauki na odległość można powiedzieć, że ten sposób kontaktu się sprawdza w sytuacji, kiedy bezpośredni kontakt nauczyciela z uczniami nie wchodzi w grę. Bezsprzeczną zaletą prowadzenia lekcji na żywo jest utrzymywanie relacji między uczącymi a nauczanymi, co przekłada się pozytywnie na jakość nauczania. Wymaga to jednak od nauczycieli większego nakładu pracy w przygotowanie zajęć, a od uczniów większej koncentracji i odpowiedzialności. Zdarza się bowiem, że dla poprawienia płynności połączenia rezygnujemy czasem z transmisji wideo i wtedy nie mamy z naszymi podopiecznymi kontaktu wzrokowego. Od ucznia więc zależy, czy skupi się na lekcji, czy w tym czasie będzie zajmował się czymś innym. Na poziomie liceum to dobra lekcja samodyscypliny. Myślę, że dla niektórych trudna to lekcja". - przedstawia dr Jan Zgrzywa, dyrektor Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego.