Data publikacji w serwisie:

Międzynarodowy projekt DECLAME’FLE zakończony sukcesem

Od 12 do 18 czerwca 2022 roku grupa wykładowców oraz studentów z Instytutu Filologii Romańskiej (Wydział Neofilologii UAM) przebywała w Rennes, gdzie dzieliła się efektami swojej kilkumiesięcznej pracy nad cyfrowymi sekwencjami dydaktycznymi wypracowanymi w ramach projektu DECLAME’FLE.

Europejski projekt trwający od 2019 roku zrzeszający trzy uczelnie: Uniwersytet Rennes 2 na czele z Élisabeth Richard, Uniwersytet Matej Bel na czele z Katariną Chovancovą oraz Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na czele z Bernadetą Wojciechowską, zakończył się sukcesem! Celem DECLAME’FLE było zbudowanie platformy cyfrowej z materiałami do samokształcenia dla nauczycieli oraz uczniów chcących korzystać z frankofońskiej literatury o migracji i wygnaniu w nauczaniu/uczeniu się języka francuskiego.

We współpracy ze specjalistami z Rennes oraz Erwannem Le Guennic, stażystą przebywającym w trakcie projektu w UAM, wykładowcom oraz studentom z Poznania udało się stworzyć 10 sekwencji dydaktycznych, które będą od września dostępne na platformie Didaclang.fr. Na platformie znajduje się ponadto wiele innych francuskojęzycznych materiałów (MOOC, świat wirtualny, mapy interaktywne, bibliografia) dla nauczycieli i studentów zainteresowanych refleksją teoretyczną i scenariuszami lekcji wokół współczesnych tekstów literatury frankofońskiej o migracji i wygnaniu. Przyswajanie wiedzy o możliwościach platformy, współpraca w projektowaniu oraz wzajemne testowanie przygotowywanych materiałów było niemałym wyzwaniem, które z czasem przyniosło dużą satysfakcję.

W Rennes na delegację z Poznania czekał intensywny tydzień pełen międzynarodowych konferencji, szkoleń, spotkań z artystami i kreatywnych warsztatów. Dzięki zaangażowaniu francuskich partnerów, a w szczególności Élisabeth Richard i Dolly Ramella, wszystko było świetnie zorganizowane i skoordynowane. Nie zabrakło oczywiście podsumowania wspólnej pracy, która okazała się bardzo udana, wzbogacająca oraz praktyczna.

Nasz Instytut uczestniczył w wartościowym projekcie, który dobiega końca. Trzyletnia praca była pełna wielu cennych doświadczeń w otoczeniu wykwalifikowanych, motywujących i pozytywnych osób, chcących stale rozwijać świat przestrzeni naukowej.

Wykładowcy biorący udział w projekcie (UAM): prof. UAM, dr hab. Bernadeta Wojciechowska, dr Joanna Górecka, dr Małgorzata Czubińska, dr Jędrzej Pawlicki, dr Izabela Orchowska, prof. dr hab. Katarzyna Karpińska-Szaj.

Studenci biorący udział w projekcie (UAM): Anna Waszau, Anna Maria Spychała, Karolina Kopczyńska, Julia Jarosz, Julia Banaszak, Weronika Maślanka, Magdalena Łysoń, Zuzanna Strzelecka, Adrian Kaczmarek, Jakub Michalski, Paweł Orzechowski.

Autor tekstu: Weronika Maślanka, studentka II roku studiów magisterskich na kierunku filologia romańska

red. Centrum Marketingu UAM