2 września rozpoczęła się rekrutacja na semestr zimowy i cały rok akademicki 2020/2021 do Programu MOST. Potrwa do 15 września. Czasu, żeby zdecydować się i zapisać do Programu Mobilności Studentów i Doktorantów jest więc niewiele. Dlatego warto działać już dziś!
Co warto wiedzieć o Programie MOST?
Program powstał w 1999 roku i do dziś cieszy się dużym zainteresowaniem studentów i doktorantów. Uczestniczy w nim ponad 20 polskich ośrodków akademickich. Dzięki temu studenci i doktoranci mogą nawet przez rok kontynuować naukę i realizować program studiów na uczelni innej niż macierzysta. Oznacza to nie tylko nowe doświadczenie, ale także szanse i możliwości rozwoju. Znajomości naukowe zawierane w trakcie programu owocują także w latach późniejszych.
Kto może zostać uczestnikiem?
- studentka/student po ukończeniu drugiego semestru jednolitych studiów magisterskich,
- studentka/student po ukończeniu drugiego semestru studiów I stopnia,
- studentka.student po ukończeniu pierwszego semestru na studiach II stopnia,
- dokotrantka/dokotrant po ukończeniu pierwszego roku studiów doktoranckich.
Jak ubiegać się o przyjęcie do programu?
1) aby wziąć udział w rekrutacji, należy założyć konto w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów https://irkmost.amu.edu.pl
2) w Systemie znajdziecie ofertę kierunków – śmiało korzystajcie z najróżniejszych filtrów – możliwe jest wyszukiwanie według klucza nazwy kierunku, stopnia studiów, Uczelni i wielu innych
3) po założeniu konta, wybraniu kierunku (kierunków), system wygeneruje dla Was podanie (wniosek), który należy wydrukować i podpisać
4) i teraz – bardzo ważna informacja! – z racji, że każda Uczelnia w odmienny sposób zorganizowała swoje funkcjonowanie w dobie ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa, prosimy zapoznać się z wytycznymi, które zostały przez tę Uczelnię przyjęte.
Jak to zrobić?
Prosimy odwiedzić uczelnianą stronę/zakładkę poświęconą Programowi MOST, na przykład http://studenci.usz.edu.pl/rejestracja-elektroniczna-program-most/
Tam powinniście odnaleźć szczegółowe wytyczne dotyczące tego, w jaki sposób dostarczyć podanie (na przykład przesłać skan mejlowo, dostarczyć je do skrzynki podawczej, wysłać pocztą tradycyjną, itp.) oraz informacje, co dalej będzie działo się z Waszym podaniem oraz czy musicie jeszcze wykonać jakieś kroki.
Ogromną pracę wykonają Koordynatorzy Uczelniani – i dlatego to z nimi, jako najbardziej zorientowanymi w procedurach przyjętych przez daną Uczelnię, prosimy się w razie jakichkolwiek pytań kontaktować. Dane do Koordynatorów znajdziecie tutaj: http://most.amu.edu.pl/index.php/program-most/kim-sa-koordynatorzy