140 nauczycieli fizyki w szkołach podstawowych i średnich rozwijało umiejętności dydaktyczne i merytoryczne oraz poznawało najnowsze trendy w nauczaniu fizyki podczas III Kongresu Nauczycieli Fizyki (3KNF), na Wydziale Fizyki UAM.
- Kongres Nauczycieli Fizyki promuje integrację środowisk nauczycielskich i naukowych skupionych wokół dydaktyki fizyki. Inicjatywa organizacji tych spotkań wynika z obserwacji i konieczności przeciwdziałania obniżaniu się zainteresowania przedmiotami ścisłymi i przyrodniczymi, a szczególnie fizyką, wśród uczniów, co skutkuje coraz większą luką pokoleniową nie tylko w Polsce, ale w całej Unii Europejskiej. Dla ograniczania tego spadku zainteresowania kluczowe są podnoszenie jakości i atrakcyjności nauczania fizyki, rozwijanie umiejętności dydaktycznych i merytorycznych nauczycieli oraz wprowadzanie ich w najnowsze trendy w nauczaniu fizyki. Kongres to miejsce wymiany doświadczeń między nauczycielami – praktykami a naukowcami z działów fizyki o największym potencjale aplikacyjnym, szczególnie jej dydaktyki – mówił prof. UAM dr hab. Grzegorz Musiał z Komitetu Organizacyjnego Kongresu.
Podczas pierwszego dnia Kongresu m.in. podsumowano 13. europejski, nauczycielski festiwal "Science on Stage", który w połowie sierpnia odbył się w fińskim Turku. Festiwal stanowił ostatni, międzynarodowy etap 13. Ogólnopolskiego Festiwalu "Nauki Przyrodnicze na Scenie" (Wydział Fizyki UAM).
III Kongres Nauczycieli Fizyki trwał do 7 września.
Więcej informacji na: https://3knf.amu.edu.pl/
Fot. Przemysław Stanula