Rektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu prof. dr hab. Bogumiła Kaniewska zaprasza społeczność uniwersytecką na tradycyjny Koncert Noworoczny, który odbędzie się w niedzielę 14 stycznia 2024 r., o godz. 18.00 w Auli Uniwersyteckiej.
Wykonawcami koncertu będą działające na Uczelni zespoły artystyczne: Chór Akademicki UAM pod dyrekcją Beaty Bielskiej, Chór Kameralny UAM pod dyrekcją prof. Krzysztofa Szydzisza i dr Joanny Piech-Sławeckiej oraz Orkiestra Kameralna UAM pod dyrekcją Aleksandra Grefa.
Na koncert obowiązuje wstęp za zaproszeniami. Zaproszenia dla senatorów wysłane zostały pocztą mailową. Zaproszenia dla pracowniczek i pracowników, emerytek i emerytów, doktorantek i doktorantów, studentek i studentów będą możliwe do pobrania za pośrednictwem serwisu koncerty.amu.edu.pl w dniach od 9 stycznia (od godz. 9.00) do 14 stycznia br. włącznie (do wyczerpania puli biletów).
UWAGA! AKTUALIZACJA: pula biletów została wyczerpana.
Serdecznie zapraszamy!
Program koncertu
Część I
- PALLADIO – K. Jenkins, arr. A. Gref
- YESTERDAY – J. Lennon, arr. D. Zboch
- POR UNA CAVEZA – C. Gardel
- CHRISTMAS WALTZ – L. Orsa
- TURANDOT – NESSUN DORMA – G. Puccini, arr. A. Gref
- TANIEC WĘGIERSKI NR 5 – J. Brahms
- PIZZICATO POLKA – J. Strauss, arr. P. Martin
Wykonawcy:
Orkiestra Kameralna Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – pod dyrekcją Aleksandra Grefa
/ 5 minut przerwy technicznej /
- FILM MUSIC MEDLEY – arr. P. Serafin
- WALC OD NOCY DO NOCY – W. Kazanecki, sł. A. Osiecka, arr. A. Wojtaszek
- CONQUEST OF PARADISE – Vangelis, arr. J. Sykulski
- PARLA PIU PIANO Z FILMU OJCIEC CHRZESTNY – G. Boncompagni, arr. M. Keller
- BABA YETU FROM CIVILIZATION VI – Ch. Tin
- THANK YOU FOR THE CHRISTMAS – JAMAICAN CHRISTMAS TRADITIONAL
Wykonawcy:
Chór Akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – pod dyrekcją Beaty Bielskiej
Fortepian: Paweł Serafin
Perkusja: Mikołaj Plewa
Soliści: Agnieszka Nawrot, Karol Puk, Łukasz Papis
Przygotowanie chóru: Beata Bielska, Paweł Serafin
/ 15 minut przerwy /
Część II
Muzyka klezmerska różnych narodów
- DI SAPOZHKELEKH
- LA COMIDA LA MANYANA
- MISIRLOU
- REBEKA – sł. A. Włast, muz. Z. Białostocki
- SZOK A KAKAS MAR
- MELODIE KLEZMERSKIE (INSTRUMENTALNIE)
- VEN IKH ZOL HOBN FLIGELEKH
- LOS GUISADOS DE LA BERENGENA
- DURME DURME
Aranżacje tradycyjnych melodii klezmerskich: Zuzanna Koziej
Wykonawcy:
Chór Kameralny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – pod dyrekcją Krzysztofa Szydzisza
Classzmer Quartet
Michał Gajda – akordeon
Paweł Kroczek – klarnet
Dominik Żmijewski – skrzypce
Szymon Wieczorkiewicz – kontrabas
Komentarz słowny: prof. Rafał Witkowski
Soliści: Natalia Braciszewska, Dominik Brzozowski, Enikö Balazs-Szabelski, Magdalena Puchalska
Przygotowanie chóru: Krzysztof Szydzisz, Joanna Piech-Sławecka
Konferansjer: Ewa Kolanus
Biografie
Michał Gajda
Akordeonista, solista, kameralista, aranżer, doktor sztuk muzycznych, wykładowca Akademii Muzycznej w Poznaniu. W 2012 roku ukończył z wyróżnieniem poznańską Akademię Muzyczną w klasie akordeonu profesora Jerzego Kaszuby. Naukę kontynuował w Folkwang Universität der Künste w Essen u światowej klasy akordeonistki i pedagoga prof. Mie Miki (Japonia).
Artysta regularnie koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą. Jest laureatem blisko 100 ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Współzałożyciel zespołów takich jak: Duo Wolańska/Gajda, Michał Gajda Trio, Simitu Duo, New Poznań Accordion Duo, Trio New Harmony, ClassZmer. W 2018 roku jego Duo Wolańska/Gajda otrzymało prestiżową nagrodę Medal Młodej Sztuki „Głosu Wielkopolskiego” w kategorii muzyka klasyczna. W 2021 roku nakładem wytwórni DUX ukazała się debiutancka płyta Duo Wolańska/Gajda z autorskimi transkrypcjami arcydzieł muzyki klasycznej. Michał Gajda prowadzi także ożywioną działalność pedagogiczną. Jego uczniowie regularnie zdobywają nagrody na znaczących ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach akordeonowych.
Paweł Kroczek
Wykładowca Akademii Muzycznej w Poznaniu – na stanowisku adiunkta, gdzie w 2016 r. uzyskał stopień doktora sztuki. W 2011 r. ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu – dyplom z wyróżnieniem. W latach 2011 – 2013 studiował w Lund University – Musikhogskolan I Malmo, gdzie kształcił się pod kierunkiem jednego z najwybitniejszych klarnecistów młodego pokolenia – Olliego Leppäniemiego. W 2013 r. zdał egzamin do Opus International Youth Festival Orchestra (Insbruck). Laureat licznych nagród. Jest pierwszym klarnecistą orkiestry Collegium F oraz L'autunno. Współtworzy oktet dęty Kapela Farna oraz Feroce Trio. Współpracuje z wieloma orkiestrami na terenie całego kraju i występował podczas licznych festiwali. Jest współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia im. Józefa Madei. Prowadzi również działalność pedagogiczną, jest konsultantem CEA, a także wykładowcą wielu kursów mistrzowskich dla klarnecistów. Zasiada w jury konkursów krajowych, międzynarodowych oraz przesłuchań CEA. Od 2020 r. Paweł Kroczek jest artystą manufaktury Royal Global Clarinets. Używa instrumentów Royal Global Firebaird oraz Buffet Crampon Festival.
Dominik Żmijewski
Absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. Jarosława Żołnierczyka. Od 2013 roku pierwszy skrzypek Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus. Koncertmistrz Orkiestry “Le Quattro Stagioni”, z którą nagrał album “Dżem Symfonicznie”. Płyta ta dostała status złotej. Czynny solista, kameralista oraz pedagog. Występował w wielu krajach Europy i Świata- m.in.: Hiszpanii, Niemczech, Czechach, Francji, Austrii, na Litwie, Łotwie, w Japonii i Meksyku. Współpracował z wieloma osobistościami scenicznymi, m.in. Zbigniew Wodecki, Krzesimir Dębski, Katarzyna Wilk, Mieczysław Szcześniak, Krystyna Prońko, Joanna Rawik, Danuta Błażejczyk, Grzegorz Turnau, Ray Wilson, Jacek Wójcicki, Grażyna Brodzińska, Leszek Możdżer i inni.
Szymon Wieczorkiewicz
Doktorant Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu oraz absolwent tejże uczelni na wydziale instrumentalnym w zakresie gry na kontrabasie klasycznym, kontrabasie jazzowym, gitarze basowej jazzowej oraz kompozycji i aranżacji w zakresie muzyki jazzowej i rozrywkowej.
Laureat kilkunastu nagród podczas Ogólnopolskich festiwali i konkursów, z których do najważniejszych zaliczyć można: laureata I Nagrody dla Najlepszego Instrumentalisty podczas XXIV Ogólnopolskiego Big Band Festiwalu w Nowym Tomyślu, laureat nagrody Grand Prix podczas 44. Opolskich Konfrontacji Teatralnych i konkursu „Klasyka żywa”, laureat nagrody Grand Prix podczas 1. Festiwalu Muzyki w Teatrze REZONANS/ 17 Wałbrzyskie Fanaberie Teatralne, laureat stypendium Marszałka Województwa Wielkopolskiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury, laureat stypendium Stowarzyszenia Autorów ZAIKS.
Człowiek, którego pasją jest muzyka Fusion jazzowa. Nie stroni jednak od muzyki klasycznej, a w szczególności muzyki epoki baroku i romantyzmu, które są głównym źródłem inspiracji w pracy aranżerskiej oraz kompozytorskiej.
Natalia Braciszewska
Dyrygent, pedagog, wokalistka i instrumentalistka zespołu „Akustyczna Radiostacja”, jurorka festiwali muzycznych, muzyk sesyjny, solistka Chóru Kameralnego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, konsultant wokalny Teatru Fredry w Gnieźnie, menedżer kultury, konferansjer, uczestniczka programu „The Voice of Poland”. Koncertuje na terenie Polski a także poza granicami angażując się w przeróżne muzyczne projekty. Jej pasją jest między innymi praca z dziećmi i młodzieżą.
Enikő Balázs-Szabelski
Urodziła się na Węgrzech. Jest magistrem polonistyki. Po zakończeniu studiów na Uniwersytecie Pétera Pázmánego w Budapeszcie, przeprowadziła się do Polski. Od 2011 roku mieszka w Poznaniu.
Śpiewała w Chórze Dziecięcym „Magnificat” w Budapeszcie. W 2001 roku rozpoczęła naukę w szkole muzycznej, gdzie grała na flecie poprzecznym i fortepianie. W latach 2007-2010 śpiewała w Studium Operowym przy Państwowej Szkole Muzycznej w Budapeszcie. Od roku 2012 śpiewa w Chórze Kameralnym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Dominik Brzozowski
Absolwent studiów licencjackich z Filologii Angielskiej. Obecnie zgłębia swoje zainteresowania na studiach drugiego stopnia na kierunku "Language, Mind, Technology" na Wydziale Anglistyki UAM. Jeszcze w szkole podstawowej grał na klarnecie w orkiestrze dętej. Później śpiewał, grał na gitarze oraz instrumentach perkusyjnych w zespole "M3PM", z którym w roku 2020 wydał płytę. Dzisiaj, śpiew jest jego główną muzyczną pasją, którą realizuje wraz z Chórem Kameralnym UAM.
Magdalena Puchalska
Skrzypaczka, chórzystka, akustyczka. Absolwentka kierunków Reżyseria Dźwięku oraz Protetyka Słuchu i Ochrona przed Hałasem na Wydziale Fizyki UAM. Aktualnie magistrantka kierunku Akustyka, bada związek ubytków słuchu z wczesną fazą choroby Alzheimera. Ukończyła klasę skrzypiec w Państwowej Szkole Muzycznej w Tczewie. Kształciła się też, grając na gitarze basowej. Współtworzyła grający symfonicznego rocka projekt „Kamil Zaremski & Requiem”, który w 2017 roku wydał płytę „Światło na bruk”. Szeregi Chóru Kameralnego UAM zasila od 2018 roku.
Zuzanna Koziej
Kompozytorka i aranżerka. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Studiowała także w Conservatorio Statale di Musica Giuseppe Verdi w Turynie we Włoszech. Laureatka wielu nagród w konkursach kompozytorskich. Do jej ostatnich osiągnięć należy II miejsce w międzynarodowym konkursie organizowanym przez ISCM i chór dziewczęcy Tiara (Łotwa, 2022). W 2022 roku wygrała również konkurs kompozytorski The Lamb’s Journey w Stanach Zjednoczonych i tym samym jej utwór The Lamb zostanie wydany na płycie zespołu wokalnego Ensemble Altera. Ponadto w 2021 roku otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska oraz w 2022 Stypendium Marszałka województwa kujawsko-pomorskiego. W tym roku ukazały się dwie płyty z jej muzyką: „The Sound of the Sea”, oraz monograficzna płyta „Music of Trust”. Płyta zawiera chóralne i wokalno-instrumentalne kompozycje.
CHÓR KAMERALNY UNIWERSYTETU IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU
Chór pod dyrekcją prof. Krzysztofa Szydzisza i prof. UAM dr hab. Joanny Piech Sławeckiej od lat wzbogaca życie kulturalne Poznania. Siłą zespołu jest jego niezwykła różnorodność – chór wykonuje muzykę wszystkich epok; utwory a cappella oraz wokalno-instrumentalne. Śpiewa w kilkunastu językach, nieustannie jednak popularyzuje muzykę polską. Dwukrotnie zdobył Grand Prix na prestiżowym Ogólnopolskim Turnieju Chórów Legnica Cantat, jest też laureatem przeglądów, m.in. w Międzyzdrojach, Suwałkach, w Llangollen (Wielka Brytania), na Malcie, w Wiedniu, w Busan (Korea Południowa) i w Oslo.
Zespół co dwa lata organizuje dla UAM Międzynarodowy Festiwal „Universitas Cantat” dedykowany chórom i orkiestrom uczelnianym (prof. Krzysztof Szydzisz jest jego dyrektorem), w ramach którego od roku 1998 w wielkopolskich salach koncertowych wybrzmiało ponad sto chórów z całego świata.
Zespół ceni sobie współpracę z wybitnymi muzykami, aktorami, jak i z instytucjami. W dorobku zespołu jest kilka płyt, m.in.: Tobie i sobie śpiewam (2003), Piosenka jest dobra na wszystko. Piosenki Starszych Panów (2005), Florilegium (2007), The Spirit of Tango. Misa a Buenos Aires (2014). W roku 2022 Chór Kameralny UAM świętował trzydziestolecie swojego istnienia. Z tej okazji do rąk słuchaczy trafiła najnowsza płyta zespołu – Muzografia.