Szanowni Państwo,
ze względu na szczególne warunki, w jakich funkcjonuje uczelnia, wprowadzam nadzwyczajne regulacje dotyczące przyznawania świadczeń dla studentów. Wszystkie wnioski uznaje się za złożone po zarejestrowaniu formularzy elektronicznych w systemie USOSweb oraz przesłaniu do BOS wiadomości elektronicznych z załącznikami. Podkomisje Wydziałowe będą działały w sposób zdalny oraz ciągły, by maksymalnie przyspieszyć rozpatrywanie wniosków (zwłaszcza wniosków o zapomogę).
Przypominam, że informacje na temat zasad pomocy materialnej znajdują się w zakładce STUDENCI/PRZEWODNIK STUDENTA/POMOC MATERIALNA I DOMY STUDENCKIE
https://amu.edu.pl/studenci/przewodnik_studenta/pomoc-materialna-i-domy-studenckie
Poniżej znajdą Państwo skróconą informację na temat zmienionych procedur. W przypadku dodatkowych pytań proszę zwracać się mailem do BOSów lub pracowników Centrum Wsparcia Kształcenia:
Bogumiła Kaniewska
Prorektor ds. studenckich
Składanie wniosków
1) Stypendium socjalne
W przypadku składania wniosku po raz pierwszy lub potrzeby:
- ponownego ustalenia wysokości stypendium socjalnego w wyniku utraty dochodu (przewidzianej w art. 3 pkt. 23 Ustawy o świadczeniach rodzinnych - utrata zatrudnienia lub
innej pracy zarobkowej);
- wystąpienia o świadczenie w związku z utratą dochodu jw. (przy wcześniejszej odmowie przyznania świadczenia);
student tworzy w systemie USOSweb formularze elektroniczne oświadczenia o dochodach i wniosku o stypendium socjalne, wypełnia je i rejestruje.
W przypadku, gdy w systemie znajduje się wcześniej wygenerowane oświadczenie o dochodach, student:
- przesyła Koordynatorowi Biura Obsługi Studentów (BOS) wiadomość wysłaną z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) z prośbą o cofnięcie do poprawy
oświadczenia o dochodach, dokonuje jego edycji i ponownej rejestracji oraz tworzy nowy wniosek o przyznanie stypendium socjalnego, który rejestruje w systemie;
- przesyła Koordynatorowi BOS, z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) wiadomość, do której załącza skany dokumentów stanowiących podstawę wypełnienia lub poprawy oświadczenia o dochodach (w postaci plików PDF).
Po normalizacji sytuacji sanitarno-epidemiologicznej oraz wznowieniu zajęć dydaktycznych na uczelni, student dostarcza do BOS oryginały wniosku i oświadczenia oraz dokumentów, których skany zostały przez niego wcześniej przesłane w wersji elektronicznej.
2) Stypendium dla osób niepełnosprawnych
W przypadku, gdy zachodzi potrzeba dostarczenia nowego orzeczenia o niepełnosprawności w celu wznowienia wypłacania wcześniej przyznanego i zawieszonego stypendium dla osób niepełnosprawnych, student przesyła Koordynatorowi BOS, z adresu w systemie poczty
elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) wiadomość, do której załącza skan nowego orzeczenia w postaci pliku PDF.
Po normalizacji sytuacji sanitarno-epidemiologicznej oraz wznowieniu zajęć dydaktycznych na uczelni, student dostarcza do BOS oryginał dokumentu, którego skan został przez niego wcześniej przesłany w wersji elektronicznej.
W przypadku składania wniosku po raz pierwszy, student:
- tworzy w systemie USOSweb formularz elektroniczny wniosku o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych, wypełnia go i rejestruje;
- przesyła Koordynatorowi BOS, z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) wiadomość e-mail, do której załącza w postaci pliku PDF skan orzeczenia stanowiącego podstawę wypełnienia wniosku.
Po normalizacji sytuacji sanitarno-epidemiologicznej oraz wznowieniu zajęć dydaktycznych na uczelni, student dostarcza do BOS oryginał wniosku o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych oraz kopię orzeczenia, okazując do wglądu oryginał dokumentu.
3) Zapomoga
Występując o przyznanie zapomogi student:
- tworzy w systemie USOSweb formularz elektroniczny wniosku o przyznanie zapomogi, wypełnia go i rejestruje;
- przesyła Koordynatorowi BOS, z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) wiadomość e-mail, do której załącza w postaci plików PDF skany dokumentów stanowiących podstawę wystąpienia o zapomogę.
Po normalizacji sytuacji sanitarno-epidemiologicznej oraz wznowieniu zajęć dydaktycznych na uczelni, student dostarcza do BOS oryginały wniosku i dokumentów, których skany zostały przez niego wcześniej przesłane w wersji elektronicznej.
Utrata zatrudnienia lub zaprzestanie wypłacania zarobków powinny zostać udokumentowane/potwierdzone zaświadczeniem pracodawcy (dotyczy składanych z tego powodu wniosków o stypendium socjalne i zapomogę). Zaświadczenie może mieć formę mailową.
Zapomoga - zaświadczenie
UWAGA: Wnioski uznaje się za złożone po zarejestrowaniu formularzy elektronicznych w systemie USOSweb oraz przesłaniu ww. wiadomości elektronicznych z załącznikami.
Rozpatrywanie wniosków
Pracownik BOS po otrzymaniu przez Koordynatora BOS wiadomości elektronicznej z załącznikami, potwierdza złożenie wniosku oraz - po dokonaniu analizy dokumentów:
- przy stwierdzeniu braków wzywa wnioskodawcę wiadomością elektroniczną wysłaną na adres w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) do uzupełnienia dokumentów;
- nadaje oświadczeniu status zaakceptowanego;
- nadaje odpowiednim wnioskom status "Gotowy do rozpatrzenia".
W okresie zawieszenia zajęć dydaktycznych wnioski są rozpatrywane przez Przewodniczącego Podkomisji, pracownika BOS będącego członkiem Podkomisji Wydziałowej i członków Podkomisji. W tym celu wykorzystywane są możliwości pracy zdalnej, w szczególności przez rozesłanie członkom Podkomisji przez Koordynatora BOS lub pracownika BOS otrzymanych dokumentów elektronicznych. Z uwagi na funkcję Uczelni jako administratora danych, dokumenty elektroniczne mogą być udostępniane członkom Podkomisji wyłącznie w przesyłkach kierowanych na adresy w systemach poczty elektronicznej dla pracowników i studentów.
Członkowie Podkomisji zgłaszają rekomendacje Przewodniczącemu Podkomisji, który sporządza decyzję lub zleca jej przygotowanie członkowi Podkomisji - pracownikowi BOS.
Podkomisje działają w sposób ciągły – czas na zgłoszenie rekomendacji Przewodniczącemu nie może przekraczać 3 dni roboczych od momentu przesłania dokumentów. Nieprzesłanie rekomendacji w ciągu wyznaczonego terminu uznaje się za rekomendację pozytywną.
Decyzje zapadają większością pozytywnych rekomendacji.
Uwagi końcowe:
- w przypadku studentów, którzy wcześniej otrzymali stypendium socjalne, wskazane jest, by w pierwszej kolejności zwracali się o ponowne ustalenie wysokości stypendium;
- jeżeli wcześniejsza odmowa przyznania stypendium socjalnego wynikała z przekroczenia uczelnianego progu dochodu/os., wskazanie jw.;
- dla zapomóg przyznawanych na podstawie utraty dochodów (zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej) z powodu zarządzeń władz dotyczących działalności gospodarczej stanowiących skutek ogłoszenia stanu epidemii zapomoga wynosi 50% stawki maksymalnej i może być podwyższona w przypadku osób pobierających stypendium socjalne, jeśli uzasadnia to ich udokumentowana sytuacja materialna.