Ustawy i rozporządzenia
Uczelniane
Statut Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Obowiązujący | PDF Pobierz PDF Statut Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (584.7 KB) |
Regulamin studiów doktoranckich
Sprawdź szczegóły
Kodeks etyki doktorantów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Obowiązujący | PDF Pobierz PDF Kodeks etyki doktorantów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (228.6 KB) | |
Regulamin pomocy materialnej dla doktorantów Obowiązujący | PDF Pobierz PDF Regulamin pomocy materialnej dla doktorantów (76.3 KB) | |
Regulamin stypendium dla najlepszych doktorantów Obowiązujący | PDF Pobierz PDF Regulamin stypendium dla najlepszych doktorantów (58.7 KB) | |
Uchwała nr 305/2012 Senatu UAM z dnia 30 kwietnia 2012 r. w sprawie wytycznych dla rad podstawowych jednostek organizacyjnych dotyczących kształcenia na studiach doktoranckich Obowiązujący | PDF Pobierz PDF Uchwała nr 305/2012 Senatu UAM z dnia 30 kwietnia 2012 r. w sprawie wytycznych dla rad podstawowych jednostek organizacyjnych dotyczących kształcenia na studiach doktoranckich (309.3 KB) |
- Regulamin opłat za świadczone usługi edukacyjne w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Regulamin opłat za świadczone usługi edukacyjne w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
podstawa prawna:
Uchwała Senatu UAM nr 71/2006 z dnia 29 września 2006 r. Uchwała Senatu UAM nr 128/2007 z dnia 25 lipca 2007 r. I. Przepisy ogólne
II. Rodzaje opłat za świadczone przez uczelnię usługi edukacyjne związane z prowadzeniem studiów stacjonarnych, studiów niestacjonarnych, niestacjonarnych studiów doktoranckich, studiów podyplomowych i kursów dokształcających
III. Sposób wnoszenia opłat
IV. Tryb i warunki zwalniania z opłat za świadczone usługi edukacyjne
V. Zasady zwrotu opłat w przypadku skreślenia z listy lub rezygnacji ze studiów niestacjonarnych, niestacjonarnych studiów doktoranckich, studiów podyplomowych i kursów dokształcających
VI. Przepisy końcoweI. Przepisy ogólne
§1
- Regulamin określa szczegółowe zasady pobierania opłat za świadczone przez UAM usługi edukacyjne, w tym tryb i warunki zwalniania - w całości lub w części - z tych opłat studentów, doktorantów lub słuchaczy, w szczególności osiągających wybitne wyniki w nauce, a także tych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji materialnej.
§2
- uczelnia - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
- student - osobę kształcącą się na studiach wyższych (studiach jednolitych magisterskich, studiach pierwszego stopnia lub studiach drugiego stopnia);
- doktorant - uczestnika studiów doktoranckich;
- słuchacz - uczestnika studiów podyplomowych lub kursu dokształcającego.
§3
- Wysokość opłat, o których mowa w rozdziale II ustala rektor.
- Zasady pobierania opłat od cudzoziemców podejmujących i odbywających studia, studia doktoranckie, studia podyplomowe lub kursy dokształcające w uczelni określają odrębne przepisy.
§4
- Wniosek do rektora z propozycjami wysokości opłat za studia niestacjonarne, niestacjonarne studia doktoranckie, studia podyplomowe i kursy dokształcające składa dziekan lub kierownik jednostki organizacyjnej prowadzącej dane studia lub kursy.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 1 powinien zostać złożony w terminie:
- do 30 kwietnia, w przypadku opłat dotyczących semestru zimowego następnego roku akademickiego;
- do 31 grudnia, w przypadku opłat dotyczących semestru letniego.
- W przypadku kursów dokształcających wniosek, o którym mowa w ust. 1 może zostać złożony, w wyjątkowych sytuacjach, również po terminach wskazanych w ust. 2.
- Wniosek z propozycjami wysokości opłat za dodatkowe usługi edukacyjne na studiach stacjonarnych i studiach niestacjonarnych powinien zostać złożony rektorowi przez dziekana wydziału prowadzącego dane studia w terminie do 30 kwietnia i zawierać propozycje opłat za semestr zimowy i letni następnego roku akademickiego.
II. Rodzaje opłat za świadczone przez uczelnię usługi edukacyjne związane z prowadzeniem studiów stacjonarnych, studiów niestacjonarnych, niestacjonarnych studiów doktoranckich, studiów podyplomowych i kursów dokształcających
§5
- opłaty za powtarzanie określonych zajęć (przedmiotów) z powodu niezadowalających wyników w nauce;
- opłaty za zajęcia nieobjęte planem studiów;
- opłaty za prowadzenie studiów wyłącznie w języku obcym.
§6
- opłaty za studia niestacjonarne;
- opłaty za zajęcia nieobjęte planem studiów;
- opłaty za prowadzenie studiów wyłącznie w języku obcym.
§7
- W sprawach dotyczących ustalania opłat za kształcenie na niestacjonarnych studiach doktoranckich, studiach podyplomowych i kursach dokształcających stosuje się odpowiednio przepisy § 6.
III. Sposób wnoszenia opłat
§8
- Opłata za studia niestacjonarne może być wniesiona w formie opłaty semestralnej lub w formie rat miesięcznych. Sposób wnoszenia opłaty za studia wybiera, według własnego uznania, student.
- Opłatę semestralną student wnosi w terminie:
- do 15 października każdego roku akademickiego za semestr zimowy;
- do 15 marca każdego roku akademickiego za semestr letni.
- Opłatę w postaci rat miesięcznych student wnosi w terminie do 15 dnia danego miesiąca:
- w semestrze zimowym każdego roku akademickiego w miesiącach od października do lutego, w wysokości 1/5 opłaty za studia należnej za semestr zimowy;
- w semestrze letnim każdego roku akademickiego w miesiącach od marca do lipca, w wysokości 1/5 opłaty za studia należnej za semestr letni.
§9
- Opłata za niestacjonarne studia doktoranckie może być wniesiona w formie opłaty rocznej lub w formie dwóch opłat semestralnych. Sposób wnoszenia opłaty za studia doktoranckie wybiera, według własnego uznania, doktorant.
- Opłata roczna winna być wniesiona do dnia 31 października każdego roku akademickiego.
- Opłatę semestralną doktorant wnosi w terminie:
- do dnia 31 października każdego roku akademickiego za semestr zimowy;
- do dnia 31 marca każdego roku akademickiego za semestr letni.
§10
- Opłata za studia podyplomowe może być wniesiona w formie opłaty semestralnej lub w formie rat miesięcznych, z zastrzeżeniem ust. 5. Sposób wnoszenia opłaty za studia podyplomowe wybiera słuchacz.
- Opłatę semestralną słuchacz wnosi w terminie:
- do 15 października każdego roku akademickiego za semestr zimowy;
- do 15 marca każdego roku akademickiego za semestr letni.
- Opłatę w postaci rat miesięcznych słuchacz wnosi w terminie do 15 dnia danego miesiąca:
- w semestrze zimowym każdego roku akademickiego w miesiącach od października do lutego, w wysokości 1/5 opłaty za studia podyplomowe należnej za semestr zimowy;
- w semestrze letnim każdego roku akademickiego w miesiącach od marca do lipca, w wysokości 1/5 opłaty za studia podyplomowe należnej za semestr letni.
- Termin wnoszenia opłaty za kurs dokształcający oraz jej formę określa wydział lub inna jednostka organizacyjna prowadząca dany kurs.
- Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Szkołę Tłumaczy i Języków Obcych UAM wnoszą opłatę za rok studiów w pięciu równych ratach, w terminach do:
- 15 lipca,
- 15 września,
- 15 listopada,
- 15 stycznia,
- 15 marca,przy czym rata lipcowa i wrześniowa wnoszone są przed rozpoczęciem danego roku akademickiego.
§11
- Opłata za powtarzanie określonych zajęć (przedmiotów) na studiach stacjonarnych winna być wniesiona jednorazowo przed terminem przystąpienia do egzaminu (zaliczenia) z tych zajęć.
- Opłata za zajęcia nieobjęte planem studiów na studiach stacjonarnych i studiach niestacjonarnych winna być wniesiona jednorazowo za cały semestr w terminie określonym przez wydział lub inną jednostkę organizacyjną prowadzącą dane zajęcia.
- Opłaty za inne, niewymienione w ust. 1 i 2, dodatkowe usługi edukacyjne powinny zostać wniesione przez studentów studiów stacjonarnych i studiów niestacjonarnych w terminie i formie określonej przez poszczególne wydziały lub inne jednostki organizacyjne prowadzące dane zajęcia.
§12
- Opłaty uważa się za dokonane z chwilą wpływu środków (należności) na rachunek bankowy uczelni.
- Uczelnia nie odpowiada za następstwa błędnego zakwalifikowania wpłaty, powstałe w wyniku wpisania niewłaściwego numeru rachunku bankowego lub innych podobnych powodów.
- Jeżeli student, doktorant lub słuchacz opóźnia się z wniesieniem opłaty, odpowiednio, za studia, studia doktoranckie i studia podyplomowe lub kursy dokształcające, uczelnia może zażądać odsetek ustawowych za czas opóźnienia.
IV. Tryb i warunki zwalniania z opłat za świadczone usługi edukacyjne
§13
- W przypadku studiów niestacjonarnych rektor może:
- zwolnić studenta z obowiązku wniesienia semestralnej opłaty za studia niestacjonarne, w części lub w całości, a także umorzyć odsetki naliczone za nieterminową wpłatę w przypadku udokumentowanej trudnej sytuacji materialnej studenta lub okoliczności losowych powodujących przejściową trudną sytuację materialną;
- zwolnić studenta z obowiązku wniesienia semestralnej opłaty za studia niestacjonarne, w części lub w całości, w przypadku uzyskania wybitnych wyników w nauce; zwolnienie może nastąpić począwszy od drugiego roku studiów;
- zwolnić studenta z obowiązku wniesienia semestralnej opłaty za studia niestacjonarne, w części lub w całości, w przypadku uzyskania wybitnych wyników w sporcie;
- zwolnić studenta z obowiązku uiszczenia semestralnej opłaty za studia niestacjonarne, w części lub w całości, w przypadku innych, szczególnych okoliczności.
- Ulgi w opłacie, o których mowa w ust. 1 mogą być przyznane na pisemny wniosek studenta.
- Trudną sytuację materialną, o której mowa w ust. 1 pkt 1, student zobowiązany jest udokumentować poprzez złożenie:
- kompletu aktualnych dokumentów potwierdzających sytuację rodzinną oraz niezbędnych do wyliczenia dochodu na jedną osobę w rodzinie, zgodnie z wymogami obowiązującego w uczelni regulaminu pomocy materialnej dla studentów;
- innych dokumentów potwierdzających zaistnienie przejściowej trudnej sytuacji materialnej.
- Wniosek kierowany jest do rektora po zaopiniowaniu przez dziekana/kierownika innej jednostki organizacyjnej oraz wydziałowy organ samorządu studenckiego.
- Decyzja rektora ma formę pisemną i jest doręczana studentowi.
§14
- W przypadku niestacjonarnych studiów doktoranckich rektor może:
- zwolnić doktoranta z obowiązku wniesienia opłaty semestralnej, w części lub w całości, a także umorzyć odsetki naliczone za nieterminową wpłatę, w przypadku udokumentowanej trudnej sytuacji materialnej doktoranta lub okoliczności losowych powodujących przejściową trudną sytuację materialną;
- zwolnić doktoranta z obowiązku wniesienia opłaty semestralnej, w części lub w całości, w przypadku uzyskania wybitnych wyników w nauce; zwolnienie może nastąpić począwszy od trzeciego roku studiów doktoranckich;
- zwolnić doktoranta z obowiązku wniesienia semestralnej opłaty za niestacjonarne studia doktoranckie, w części lub w całości, w przypadku uzyskania wybitnych wyników w sporcie;
- zwolnić doktoranta z obowiązku uiszczenia opłaty semestralnej, w części lub w całości, w przypadku innych, szczególnych okoliczności.
- Ulgi w opłacie, o których mowa w ust. 1, mogą być przyznane na pisemny wniosek doktoranta.
- Trudną sytuację materialną, o której mowa w ust. 1 pkt 1, doktorant zobowiązany jest udokumentować poprzez złożenie:
- kompletu aktualnych dokumentów potwierdzających sytuację rodzinną oraz niezbędnych do wyliczenia dochodu na jedną osobę w rodzinie;
- innych dokumentów potwierdzających zaistnienie przejściowej trudnej sytuacji materialnej.
- Wniosek kierowany jest do rektora po zaopiniowaniu przez kierownika studiów doktoranckich.
- Decyzja rektora ma formę pisemną i jest doręczana doktorantowi.
§15
- W przypadku wystąpienia szczególnych okoliczności rektor może zwolnić słuchacza studiów podyplomowych lub kursu dokształcającego z obowiązku wniesienia opłaty, w części lub w całości, a także umorzyć odsetki naliczone za nieterminową wpłatę.
- Ulgi w opłacie, o których mowa w ust. 1 mogą być przyznane na pisemny wniosek słuchacza.
- Wniosek kierowany jest do rektora po zaopiniowaniu przez kierownika studiów podyplomowych lub kursu dokształcającego.
- Decyzja rektora ma formę pisemną i jest doręczana słuchaczowi.
V. Zasady zwrotu opłat w przypadku skreślenia z listy lub rezygnacji ze studiów niestacjonarnych, niestacjonarnych studiów doktoranckich, studiów podyplomowych i kursów dokształcających
§16
- Zasady zwrotu opłat za studia niestacjonarne w przypadku rezygnacji ze studiów:
- przed rozpoczęciem studiów osoby rezygnujące otrzymują zwrot całości wpłaconej opłaty za cały semestr;
- po rozpoczęciu semestru opłata semestralna podlega proporcjonalnemu potrąceniu o 1/5 za każdy rozpoczęty miesiąc nauki.
- Osoba rezygnująca ze studiów zgłasza ten fakt w postaci pisemnego zawiadomienia złożonego właściwemu dziekanowi. Za datę rezygnacji przyjmuje się datę złożenia zawiadomienia w dziekanacie lub sekretariacie innej jednostki organizacyjnej.
- W przypadku wyboru ratalnego sposobu wnoszenia opłaty za studia niestacjonarne, rata wniesiona za miesiąc, w którym zgłoszono rezygnację ze studiów nie podlega zwrotowi.
- Postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku skreślenia z listy studentów. Za datę skreślenia przyjmuje się datę wydania ostatecznej decyzji o skreśleniu studenta z listy studentów.
§17
- Zasady zwrotu opłat za niestacjonarne studia doktoranckie w przypadku rezygnacji ze studiów:
- przed rozpoczęciem studiów doktoranckich osoby rezygnujące otrzymują zwrot całości wpłaconej opłaty za cały rok akademicki lub semestr;
- po rozpoczęciu semestru opłata nie podlega zwrotowi.
- Osoba rezygnująca ze studiów doktoranckich zgłasza ten fakt w postaci pisemnego zawiadomienia złożonego właściwemu kierownikowi studiów doktoranckich. Za datę rezygnacji przyjmuje się datę złożenia zawiadomienia we właściwym sekretariacie studiów doktoranckich.
- Postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku skreślenia z listy doktorantów. Za datę skreślenia przyjmuje się datę wydania statecznej decyzji o skreśleniu doktoranta z listy doktorantów.
§18
- Zasady zwrotu opłat za studia podyplomowe i kursy dokształcające w przypadku rezygnacji ze studiów lub kursu:
- przed rozpoczęciem studiów podyplomowych lub kursu dokształcającego osoby rezygnujące otrzymują zwrot całości wpłaconej opłaty za semestr;
- po rozpoczęciu semestru opłata semestralna podlega proporcjonalnemu potrąceniu o 1/5 za każdy rozpoczęty miesiąc nauki.
- Osoba rezygnująca ze studiów podyplomowych lub kursu dokształcającego zgłasza ten fakt w postaci pisemnego zawiadomienia złożonego właściwemu kierownikowi studiów podyplomowych lub kursu dokształcającego. Za datę rezygnacji przyjmuje się datę złożenia zawiadomienia we właściwym dziekanacie/sekretariacie studiów podyplomowych lub kursu dokształcającego.
- Postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku skreślenia z listy słuchaczy.
§19
VI. Przepisy końcowe
§20
- Studentowi studiów niestacjonarnych przebywającemu na urlopie rektor po zasięgnięciu opinii dziekana może udzielić zwolnienia z opłaty za studia w wysokości proporcjonalnej do okresu trwania urlopu.
- W przypadku, gdy urlop trwa przez cały rok akademicki student nie jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za studia.
§21
- W przypadku przyjęcia studenta na studia niestacjonarne w czasie trwania semestru student zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za studia niestacjonarne w wysokości będącej sumą opłat za miesiące pozostałe do końca semestru z uwzględnieniem miesiąca, w którym nastąpiło przyjęcie na studia w uczelni. Wpłata za studia powinna nastąpić w ciągu 7 dni od daty przyjęcia.
§22
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały z mocą od 1 października 2006 r. z zastrzeżeniem § 10 ust. 1-3, który wchodzi w życie z dniem 1 marca 2007 r. oraz zastrzeżeniem postanowień art. 269 ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym.
- Zarządzenie zmieniające zarz. w spr. wprowadzenia „Regulaminu Zakładowego Fund. Świadczeń Socjalnych
Zarządzenie Nr 301/2011/2012 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 15 grudnia 2011 roku zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia "Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu"
Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jednolity: Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335, z późn. zm.), art. 66 ust. 1 i 2 i art. 157 ust. 1, 3, 4 i 5 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) oraz art. 27 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854, z późn. zm.) zarządzam:
§ 1
W załączniku nr 1 do zarządzenia Nr 123/2009/2010 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w sprawie wprowadzenia "Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu" wprowadza się następujące zmiany:1 ) § 7 otrzymuje następujące brzmienie:
"1. Do świadczeń z Funduszu uprawnieni są:
a) pracownicy zatrudnieni w UAM co najmniej 3 miesiące w poprzednim roku kalendarzowym, zwani dalej "pracownikami";
b) emeryci i renciści - byli pracownicy UAM, którzy prawa emerytalne lub rentowe nabyli w UAM, zwani dalej "emerytami lub rencistami";
c) współmałżonek po zmarłym pracowniku albo emerycie lub renciście;
d) osoby pobierające świadczenie rehabilitacyjne;
e) uczestnicy stacjonarnych studiów doktoranckich, począwszy od drugiego roku studiów, zwani dalej "doktorantami";
f) dzieci osób wymienionych pod lit. a) - e), zwane dalej "dziećmi".
2. Dziećmi, o których mowa w ust. 1 lit. f) są dzieci własne, przysposobione, przyjęte na wychowanie w ramach rodziny zastępczej osób, o których mowa w ust. 1 lit. a) - e):
a) na które pobierany był zasiłek rodzinny lub zasiłek pielęgnacyjny przez cały poprzedni rok kalendarzowy, do czasu ukończenia przez dziecko nauki w szkole średniej, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia,
b) na które pobierany jest dodatek pielęgnacyjny,
c) pozostałe dzieci, do czasu ukończenia przez dziecko nauki w szkole średniej, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia,
d) dzieci po zmarłym pracowniku, do czasu ukończenia przez dziecko nauki w szkole średniej, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia,
e) dzieci po zmarłym emerycie lub renciście, do czasu ukończenia nauki w szkole średniej, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia.
3. Uprawnienia osób wymienionych w ust. 1 lit. b), które nabyły prawa do renty z tytułu niezdolności do pracy u innego pracodawcy niż UAM, a następnie w czasie zatrudnienia w UAM nabyły prawa do emerytury, potwierdza Rektor.
4. W celu aktywizacji zawodowej kobiet pracownice, zatrudnione w UAM w co najmniej połowie wymiaru etatu, są uprawnione do dofinansowania opieki nad dziećmi w żłobkach oraz w przedszkolach. Dofinansowanie nie przysługuje w okresie urlopu bezpłatnego udzielonego na wniosek pracownicy oraz w okresie urlopu wychowawczego pracownicy.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uprawnionymi do dofinansowania, o którym mowa w ust. 4, mogą być inne osoby."2) § 11 otrzymuje następujące brzmienie:
"Osoby, o których mowa w § 7 ust. 1 i 2 otrzymują świadczenia z funduszu socjalnego według następujących zasad:
1) pracownicy, którzy nie posiadają dzieci, otrzymują świadczenie w wysokości 100 % ustalonej kwoty,
2) pracownicy, którzy posiadają dzieci, na które pobierany był zasiłek rodzinny przez cały poprzedni rok kalendarzowy, do czasu ukończenia przez dziecko nauki w szkole średniej, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia, albo na które pobierany jest dodatek pielęgnacyjny, otrzymują świadczenie w wysokości 140 % ustalonej kwoty,
3) pracownicy, którzy posiadają dzieci, na które pobierany był zasiłek pielęgnacyjny przez cały poprzedni rok kalendarzowy, do czasu ukończenia przez dziecko nauki w szkole średniej, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia, otrzymują świadczenie w wysokości 130 % ustalonej kwoty,
4) pracownicy, którzy posiadają dzieci, wymienione w § 7 ust. 2 lit. c), otrzymują świadczenie w wysokości 120 % ustalonej kwoty,
5) pracownicy, o których mowa w pkt 4, którzy posiadają więcej niż dwoje uprawnionych dzieci, mogą otrzymać podwyższone świadczenie do wysokości 150 % ustalonej kwoty,
6) doktoranci otrzymują świadczenie w wysokości 80 % ustalonej kwoty,
7) dzieci, wymienione w § 7 ust. 2 lit. a) i b), otrzymują świadczenie w wysokości 60 % ustalonej kwoty,
8) dzieci, wymienione w § 7 ust. 2 lit. c) - e), otrzymują świadczenie w wysokości 50 % ustalonej kwoty,
9) osoby, które posiadają dzieci wymienione w § 9 ust. 1 lit. c) lub w § 10 ust. 1 lit. c), mogą otrzymać dodatkowe świadczenie w wysokości 150 % ustalonej kwoty,
10) osoby, których dzieci korzystają z wypoczynku, o którym mowa w § 9 ust. 1 lit. b) lub w § 10 ust. 1 lit. b) otrzymują tylko świadczenie w wysokości określonej w pkt 7 - 8,
11) emeryci, renciści, współmałżonek po zmarłym pracowniku albo emerycie lub renciście oraz osoby pobierające świadczenie rehabilitacyjne otrzymują świadczenie w wysokości odpowiadającej kwocie wyliczonej zgodnie z § 10 ust. 1 podzielonej przez ilość uprawnionych osób,
12) w przypadku małżonków zatrudnionych w UAM świadczenia wymienione w pkt 7 - 8 przysługują każdemu z nich."6) § 25 otrzymuje następujące brzmienie:
"1. Pożyczek z funduszu mieszkaniowego nie udziela się:
a) w okresie zawieszenia spłaty pożyczki,
b) przed spłatą wcześniej przyznanej pożyczki.
2. Okres zawieszenia spłaty pożyczki dolicza się do okresu częstotliwości, o którym mowa w § 20 i w § 22, jeżeli pożyczka jest spłacana dłużej niż to zostało określone w umowie pożyczki."7) W § 33 dodaje się ust. 4 o następującym brzmieniu:
"4. Spłata pożyczki następuje przez potrącenie z wynagrodzenia ze stosunku pracy, chyba że postanowienia Regulaminu stanowią inaczej."8) § 40 otrzymuje następujące brzmienie:
"1. W indywidualnych, szczególnie uzasadnionych przypadkach Rektor, po zasięgnięciu opinii Międzyzwiązkowego Zespołu ds. mieszkaniowych, może podjąć decyzję o zawieszeniu spłaty pożyczki.
2. Zawieszenie spłaty pożyczki może nastąpić na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy pod warunkiem, że pożyczkobiorca nie zalega ze spłatą pożyczki.
3. Decyzja Rektora o zawieszeniu spłaty tej samej pożyczki nie może być podjęta więcej niż 3-krotnie.
4. Decyzja Rektora o zawieszeniu spłaty pożyczki wymaga wniosku pożyczkobiorcy oraz zgody poręczycieli."9) § 41 otrzymuje brzmienie:
"1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, takich jak ciężka choroba pożyczkobiorcy, śmierć pożyczkobiorcy lub jego współmałżonka, niespłacona pożyczka otrzymana na cel, o którym mowa w § 17 pkt 2 - 9, może być decyzją Rektora umorzona w części lub w całości, po zasięgnięciu opinii Międzyzwiązkowego Zespołu ds. mieszkaniowych.
2. W przypadku śmierci pożyczkobiorcy, nie spłacona pożyczka na remont lokalu mieszkalnego zostaje umorzona w całości na podstawie decyzji Rektora."
10)W § 46 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Wypłaty świadczeń z funduszu socjalnego na dofinansowanie opieki nad dziećmi, o której mowa w § 7 ust. 4 dokonuje się na wniosek pracownicy, złożony w danym roku kalendarzowym. Do wniosku dołącza się dokument potwierdzający sprawowanie opieki nad dzieckiem w formie określonej w § 7 ust. 4."§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku.REKTOR
Prof. dr hab. Bronisław Marciniak - Zarządzenie nr 298/2011/2012 w sprawie opłaty za elektroniczną legitymację doktoranta w UAM
Zarządzenie nr 298/2011/2012
Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
z dnia 05 grudnia 2011 roku
w sprawie opłaty za elektroniczną legitymację doktoranta
w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w PoznaniuNa podstawie § 26 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 października 2011r. / Dz. U. Nr 225, poz. 1351/ zarządzam:
§11. Wprowadza się obowiązek wydawania elektronicznej legitymacji doktoranta wszystkim uczestnikom studiów doktoranckich.
2. Opłata za elektroniczną legitymację doktoranta wynosi 17 złotych.
3. Opłata za legitymację doktoranta wynosi 10 złotych.§2Zarządzenie wchodzi w życie od 01.01.2012 roku.
REKTOR
Prof. dr hab. Bronisław Marciniak - Zarządzenie w spr. ust. regulaminu organizacji staży zagr. w ośr. akademickich UE w ramach proj...
Zarządzenie nr 221/2010/2011 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
z dnia 23 lutego 2011 roku w sprawie ustalenia regulaminu organizacji staży zagranicznych w ośrodkach akademickich Unii Europejskiej w ramach projektu pt. „UAM: Unikatowy Absolwent = Możliwości.” Projekt współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegoNa podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) zarządzam:
§ 1Ustala się regulamin organizacji staży zagranicznych w ośrodkach akademickich Unii Europejskiej w ramach projektu pt. „UAM: Unikatowy Absolwent = Możliwości Wzrost potencjału dydaktycznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza poprzez proinnowacyjne kształcenie w języku angielskim, interdyscyplinarność, e-learning, inwestycje w kadry”. POKL.04.01.01-00-019/10 na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2Zarządzenie wchodzi w życie od 01.03.2011 roku.
REKTOR
Prof. dr hab. Bronisław Marciniak - Zarządzenie w spr. ustalenia regulaminu przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach projektu...
Zarządzenie nr 220/2010/2011 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 23 lutego 2011 roku w sprawie ustalenia regulaminu przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach projektu pt. „UAM: Unikatowy Absolwent = Możliwości.” Projekt współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu społecznego
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) oraz § 5 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 grudnia 2006r. w sprawie studiów doktoranckich prowadzonych przez jednostki organizacyjne uczelni (Dz. U. z 2007r., Nr 1, poz. 3) zarządzam:
§ 1Ustala się regulamin przyznawania stypendiów doktoranckich w ramach projektu pt. „UAM: Unikatowy Absolwent = Możliwości Wzrost potencjału dydaktycznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza poprzez proinnowacyjne kształcenie w języku angielskim, interdyscyplinarność, e-learning, inwestycje w kadry”. POKL.04.01.01-00-019/10 na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2Zarządzenie wchodzi w życie od roku akademickiego 2011/2012.
REKTOR
Prof. dr hab. Bronisław Marciniak - Zarządzenie w spr. kryteriów wyłaniania 5% najlepszych absolwentów studiów doktoranckich, którzy...
Zarządzenie Nr 181A/2010/2011 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 1 października 2010 roku w sprawie kryteriów wyłaniania 5% najlepszych absolwentów studiów doktoranckich, którzy mogą się ubiegać o umorzenie 20% pożyczki studenckiej lub kredytu studenckiego doktorantom UAM
Na podstawie §17 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18 maja 2010r./ Dz. U. Nr 87, poz. 560/
zarządzam:
§ 1Listę najlepszych absolwentów studiów doktoranckich ustala, każda jednostka organizacyjna prowadząca studia doktoranckie.
§ 2
Grupę 5% najlepszych absolwentów studiów doktoranckich w danej jednostce organizacyjnej ustala się według następujących kryteriów:
1. Zrealizowanie przez 4 lata pełnego programu studiów doktoranckich przewidzianego dla danej jednostki organizacyjnej. Należy uwzględnić możliwość przedłużenia okresu odbywania studiów doktoranckich:
a) o czas trwania urlopu macierzyńskiego,
b) o czas potrzebny do prowadzenia niezbędnych badań naukowych (maksymalnie 1 rok),
c) o czas choroby, sprawowania osobistej opieki nad członkiem rodziny lub dzieckiem (łącznie nie więcej niż rok).
2. Złożenie pracy doktorskiej w okresie, o którym mowa w §2.1.
3. Złożenie sprawozdania z dorobku naukowego uzyskanego w trakcie trwania studiów doktoranckich. Punktacje za osiągnięcia naukowe ustala się w oparciu o kryteria przyjęte do sporządzania listy rankingowej do stypendium doktoranckiego, obowiązujące w danej jednostce prowadzącej studia doktoranckie.
4. Zdarzenia o których mowa w §2.1 i 2.3 muszą mieć miejsce w tym samym roku akademickim.§ 3
Jeżeli w grupie 5% najlepszych absolwentów studiów doktoranckich znajduje się osoba korzystająca z pożyczki studenckiej lub kredytu studenckiego, może się ona ubiegać o umorzenie 20% pożyczki lub kredytu.
§ 4
W przypadku, gdy w danej jednostce organizacyjnej prowadzone są studia doktoranckie stacjonarne i niestacjonarne wyłania się wspólną grupę 5% najlepszych absolwentów.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie od roku akademickiego 2010/2011.
REKTOR
Prof. dr hab. Bronisław Marciniak - Zarządzenie w sprawie wprowadzenia "Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych UAM"
Zarządzenie Nr 123/2009/2010 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 20 stycznia 2010 roku w sprawie wprowadzenia "Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu"
Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych /tekst jednolity: Dz. U. z 1996 roku, Nr 70, poz. 335, z późn. zm./
z zachowaniem postanowień art. 66 ust. 1 i 2, art. 157 ust. 1, 3, 4 i 5 ustawy z dnia
27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym /Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm. / oraz art. 27 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 roku o związkach zawodowych /tekst jednolity: Dz. U. z 2001 roku, Nr 79, poz. 854, z późn. zm.).zarządzam:
§ 1
Wprowadza się "Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu" stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Określone regulaminem, o którym mowa w § 1, uprawnienia Rektora przekazuje się właściwemu Prorektorowi.
§ 3
Traci moc:
Zarządzenie Nr 61/2006/2007 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie wprowadzenia "Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu".§ 4Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2010 roku.
REKTORProf. dr hab. Bronisław Marciniak - Zarządzenie w spr. gromadzenia i udostępniania przez Bibliotekę Uniwersytecką w repozytorium AMUR...
Zarządzenie nr 110/2009/2010 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 20 listopada 2009 roku w sprawie gromadzenia i udostępniania przez Bibliotekę Uniwersytecką w repozytorium AMUR rozpraw doktorskich bronionych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym / Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm. /, § § 4 ust. 1 i 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 stycznia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach doktorskim i habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz.U. 2004 Nr 15, poz. 128, z poźn. zm.) w zakresie uregulowania zasad i procedur publicznego dostępu do rozpraw doktorskich bronionych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza zarządzam, co następuje:
§1- Doktorant, składając przed obroną ukończoną rozprawę doktorską, dostarcza do właściwego Dziekanatu jeden z pięciu egzemplarzy rozprawy doktorskiej w wersji elektronicznej (zgodny z wersją drukowaną), w celu zarchiwizowania i udostępnienia w repozytorium AMUR.
- Właściwe Dziekanaty przekazują wersję elektroniczną rozprawy doktorskiej do Redakcji repozytorium AMUR (Biblioteka Uniwersytecka, Oddział Informacji Naukowej), wraz z kopią oświadczenia doktoranta, stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
- Redakcja repozytorium AMUR potwierdza, w formie zaświadczenia, przekazanie rozprawy doktorskiej zgodnie z wymaganiami niniejszego zarządzenia (załącznik nr 1), które przekazuje do właściwego Dziekanatu w celu dołączenia do akt przewodu doktorskiego.
- Wersja elektroniczna rozprawy doktorskiej jest publicznie dostępna w repozytorium AMUR, na co najmniej 10 dni przed terminem obrony.
§2- Wersja elektroniczna rozprawy doktorskiej powinna być zapisana na płycie CD/DVD w formacie pdf, scalona w jednym pliku i opisana zgodnie z załącznikiem nr 2.
- W przypadku rozpraw doktorskich napisanych w języku obcym, abstrakt powinien być napisany w języku polskim, angielskim i w języku, w którym została napisana praca.
§3- Autor rozprawy doktorskiej udziela Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu nieodpłatnej licencji niewyłącznej do korzystania z rozprawy doktorskiej bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na następujących polach eksploatacji:
1.1 w zakresie zwielokrotniania utworu,
1.2 w zakresie rozpowszechniania utworu w trybie on-line poprzez udostępnianie w Internecie - Autor może ograniczyć zakres korzystania z rozprawy doktorskiej na polach eksploatacji określonych w ust. 1.2 w zakresie udostępniania w sieci AMUnet lub dla wszystkich w sieci Internet.
- Wzór oświadczenia o udzieleniu licencji i jej ograniczeniu stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
- Oświadczenie, sporządzone według wzoru określonego w załączniku nr 3, autor rozprawy doktorskiej składa do właściwego Dziekanatu wraz z elektroniczną wersją rozprawy doktorskiej, dostarczoną zgodnie z § 1 ust. 1 niniejszego zarządzenia.
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zobowiązuje się do przechowywania rozprawy doktorskiej w postaci niezmienionej i z poszanowaniem praw osobistych twórcy.
§4
Rozprawy doktorskie, które zostały przekazane do Biblioteki Uniwersyteckiej przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia są udostępniane zgodnie z art. 28 pkt 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych dotyczącym udostępniania utworów rozpowszechnionych.§5
Nadzór nad wykonaniem postanowień zarządzenia w zakresie organizacyjnym powierza się Dyrektorowi Biblioteki Uniwersyteckiej.§6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. - Zarządzenie w sprawie utworzenia studiów doktoranckich na Wydziale Matematyki i Informatyki
Zarządzenie nr 92/2009/2010 z dnia 1 września 2009 roku w sprawie utworzenia studiów doktoranckich na Wydziale Matematyki i Informatyki
Na podstawie art. 199 ust. 2 i 6 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) oraz §3 ust. 1 Regulaminu studiów doktoranckich, stanowiącego załącznik do Uchwały Senatu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu nr 52/2006 z dnia 24 kwietnia 2006 r. w sprawie regulaminu studiów doktoranckich zarządzam:
§ 1
Na Wydziale Matematyki i Informatyki tworzy się Środowiskowe Studia Doktoranckie z Nauk Matematycznych.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Dziekanowi Wydziału Matematyki i Informatyki.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
REKTOR
Prof. dr hab. Bronisław Marciniak - Zarządzenie w spr. utworzenia studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Zarządzenie Nr 56-2008/09 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 20 maja 2009 roku w sprawie utworzenia studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Na podstawie art.195 ust. 6 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365 z późniejszymi zmianami), §3 ust. 1 Regulaminu studiów doktoranckich, stanowiącego załącznik do Uchwały nr 52/2006 Senatu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 24 kwietnia 2006r. w sprawie regulaminu studiów doktoranckich oraz na podstawie rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie studiów doktoranckich prowadzonych przez jednostki organizacyjne uczelni (Dz.U. z 2007, Nr 1 poz. 3 z późniejszymi zmianami).
zarządzam:§ 1Tworzy się Studia Doktoranckie na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa.
§ 2Wykonanie zarządzenia powierza się Dziekanowi Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa.
§ 3Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
REKTOR
Prof. dr hab. Bronisław Marciniak