Bezpieczeństwo studenta
Zasady postępowania w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia lub życia
- W przypadku zaistnienia wypadku należy niezwłocznie udzielić pierwszej pomocy osobie poszkodowanej, następnie w razie potrzeby wezwać pogotowie ratunkowe.
- Jeśli wypadkowi uległ student bądź pracownik wypadek należy zgłosić do Inspektoratu BHP, na odpowiednim druku dostępnym na stronie internetowej uczelni.
- W przypadku wystąpienia awarii należy zachować bezwzględny spokój i nie wywoływać paniki.
- Niezwłocznie powiadomić o awarii osoby znajdujące się w strefie zagrożenia, kierownika obiektu oraz dziekana wydziału.
- W zależności od rodzaju awarii powiadomić odpowiednie służby ratunkowe.
- W miarę możliwości podjąć czynności ograniczające rozprzestrzenianie się zagrożeń wynikających z awarii.
- Jeżeli jest to możliwe usunąć ze strefy zagrożenia wszystkich pracowników oraz osoby postronne, z wyjątkiem pracowników niezbędnych do przeprowadzenia działań zabezpieczających i ewakuacyjnych.
- Zapewnić pierwszą pomoc osobom poszkodowanym.
- Po przyjeździe służb ratowniczych należy podporządkować się osobom kierującym akcja ratowniczą.
- Kierownik obiektu lub dziekan powinien niezwłocznie powiadomić Rektora o awarii.
Zasady dokumentowania zgłoszonego lub stwierdzonego zagrożenia dla zdrowia lub życia
- W przypadku wystąpienia wypadku należy postępować zgodnie z procedurą postępowania w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia lub życia.
- Informacje o bezpośrednim zagrożeniu dla zdrowia lub życia należy zgłaszać pod numer telefonu alarmowego 112, lub numery telefonów alarmowych służb ratowniczych:
- 999 Pogotowie ratunkowe,
- 998 Straż pożarna
- 997 Policja
- Informacje o zagrożeniach należy zgłaszać na adres e-mailowy bhp@amu.edu.pl.
- W przypadku stwierdzenia zagrożenia dla zdrowia lub życia sporządzona zostanie notatka służbowa przez kierownika obiektu, natomiast w przypadku zaistnienia wypadku dokumentację sporządza Inspektorat BHP.