ZAKWATEROWANIE
W DOMACH STUDENCKICH
W ROKU AKAD. 2022/2023


Złożenie wniosku o przyznanie miejsca w Domu Studenckim nie oznacza gwarancji zapewnienia przydziału miejsca w Domu Studenckim.


Strona zawiera - w kolejności - części przeznaczone dla osób:

  1. mających w czerwcu status studenta (Wnioskowanie nr 1)
  2. przyjętych na I rok studiów (Wnioskowanie nr 2)
  3. przyjętych na I rok studiów (Wnioskowanie nr 3)

W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, przed przystąpieniem do wypełniania udostępnionych w systemie elektronicznych formularzy podań, wniosków i oświadczeń należy zapoznać się z klauzulą informacyjną. Z jej treścią można zapoznać się tutaj.

Miejsca w Domach Studenckich przyznawane są na podstawie postępowania rekrutacyjnego (wnioskowania) przeprowadzanego co rok z użyciem systemu USOSweb. Na jego podstawie administracje domów studenckich zawierają ze studentami umowy na okres od października do 30 czerwca następnego roku. Umowy nie podlegają automatycznemu przedłużaniu. Przydział miejsc na kolejny rok akademicki następuje WYŁĄCZNIE na podstawie nowego postępowania rekrutacyjnego. Ważne informacje w tej sprawie będą publikowane na niniejszej stronie, której zawartość należy sprawdzać.


1. OSOBY MAJĄCE W CZERWCU STATUS STUDENTA
(Wnioskowanie nr 1)


HARMONOGRAM WNIOSKOWANIA I PRZYDZIAŁÓW

JM Pani Rektor wydała Zarządzenie nr 210/2021/2022 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 12 maja 2022 roku w sprawie harmonogramu postępowania w sprawie przyznania świadczeń pomocy materialnej oraz ubiegania się o zakwaterowanie w domach studenckich w roku akademickim 2022/2023, do którego Załącznikiem nr 3a jest Harmonogram postępowania w sprawie ubiegania się o zakwaterowanie w domach studenckich w roku akademickim 2022/2023 (Wnioskowanie nr 1 (czerwiec 2022 r.)).

Wnioskowanie nr 1
  1. 6 czerwca (00:01) - rozpoczęcie składania wniosków w systemie USOSweb
  2. 26 czerwca (23:59) - zakończenie składania wniosków w systemie USOSweb
  3. do 30 czerwca - poprawianie wniosków przez studentów, którym cofnięto do poprawy wniosek lub/i oświadczenie o dochodach
  4. do 30 czerwca - weryfikacja i akceptacja wniosków (przyjmowanie do rozpatrzenia)
  5. do 7 lipca - systemowe rozpatrzenie wniosków
  6. do 14 lipca - potwierdzanie przez studentów w systemie USOSweb przyjęcia przydziałów
    Studentowi, który nie potwierdzi przyjęcia przyjęcia przydziału w systemie USOSweb, zostanie dnia 15 lipca 2022 roku odebrane przydzielone miejsce.
  7. 15 lipca - systemowe odrzucenie niepotwierdzonych przydziałów
  8. do 7 sierpnia - rezygnacja w systemie USOSweb z wcześniej potwierdzonego przydziału

UWAGA

Osoby, dla których przeznaczone jest Wnioskowanie nr 1 nie mają możliwości udziału w pozostałych wnioskowaniach!


Podczas rozpatrywania wniosków uwzględniane są następujące kryteria:

  1. sytuacja materialna,
  2. sytuacja zdrowotna (przede wszystkim orzeczenie o znacznej niepełnosprawności),
  3. odległość miejsca stałego zamieszkania od siedziby Uczelni,
  4. sytuacja socjalna  (rodzinna).

Na kompletne podanie składają się:

  1. Wniosek o przyznanie miejsca w Domu Studenckim (dalej Wniosek),
  2. Oświadczenie o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku (dalej Oświadczenie),
  3. dokumenty pozwalające określić sytuację materialną  studenta (załączniki do Oświadczenia oraz inne zaświadczenia urzędowe zawierające wymagane informacje) - jedynie w przypadku, gdy podczas ubiegania się o miejsce zaszła potrzeba zaktualizowania Oświadczenia lub złożenia nowego Oświadczenia,
  4. w uzasadnionych przypadkach dokumenty potwierdzające okoliczności szczególne (orzeczenie o niepełnosprawności, sytuacja socjalna (rodzinna), np sieroctwo, półsieroctwo, osoba samotnie wychowująca dziecko).

Treść i forma Wniosku i Oświadczenia są wynikiem wprowadzonych danych.

Przed przystąpieniem do wypełniania elektronicznego formularza wniosku należy zapoznać się z Instrukcją znajdującą się w systemie USOSweb, na pierwszym ekranie modułu wnioskowania (wymaga zalogowania się) oraz dostępną tutaj (tylko po polsku).

Występując o przyznanie miejsca w Domu Studenckim, należy zapoznać się z plikiem PDF Informacje dla osób ubiegających się o przyznanie pomocy socjalnej, który dostępny jest tutaj. Tekst zawiera szczegółowe informacje o sposobie dokumentowania sytuacji materialnej.

Oświadczenia nie składają cudzoziemcy nie mający ustawowych uprawnień do stypendium socjalnego. Oświadczenie składają wyłącznie cudzoziemcy wymienieni w art. 324 ust. 2 pkt. 2-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.) - https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001668/U/D20181668Lj.pdf (tylko polsku), czyli mogący ubiegać się o stypendium socjalne.


UWAGA

  1. Wniosek i Oświadczenie niekompletne oraz nie pozwalające na ustalenie sytuacji materialnej nie pozwalają na akceptację i pozytywne rozpatrzenie.
  2. Podając odległość miejsca stałego zamieszkania do siedziby Uczelni nie należy stosować kropki oddzielającej części dziesiętne tysięcy kilometrów - system potraktuje 8.000 km jako 8 km!

Przyjęto uproszczony sposób wnioskowania, nie wymagający od wnioskodawców osobistego dostarczenia dokumentów lub dostarczenia ich przesyłką pocztową. Oznacza to, że zastosowana zostaje procedura zbliżona do wykorzystywanej podczas ubiegania się o stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogę.

W szczególności oznacza to, że:

  1. student, który zamierza posłużyć się wcześniej złożonym Oświadczeniem (o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku), z którego zamierza skorzystać bez dokonywania w nim zmian, generuje i składa Wniosek w systemie USOSweb,
  2. w przypadku składania Wniosku, dla którego trzeba po raz pierwszy utworzyć Oświadczenie (o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku), student tworzy w systemie USOSweb kolejno formularze elektroniczne Oświadczenia i Wniosku, po czym wypełnia je i składa w systemie USOSweb.
    Zaświadczenia i inne dokumenty, na podstawie których zostały wypełnione formularze, wnioskodawca dołącza do formularzy w postaci plików PDF (inne formaty plików nie są akceptowane).
    Dokumentów nie dostarcza się inną drogą i w innej formie!

    Jeżeli po roku 2020 nastąpiły zmiany w dochodach z przyczyn przewidzianych w art. 3 pkt. 23 i 24 Ustawy o świadczeniach rodzinnych, należy skorzystać z możliwości wykazania utraty lub uzyskania dochodu. Szczegółowa instrukcja do tej procedury znajduje się w Instrukcji składania oświadczenia o dochodach dostępnej po zalogowaniu się w systemie USOSweb, w module Wnioski oraz tutaj (tylko po polsku).
  3. w przypadku, gdy w systemie znajduje się wcześniej wygenerowane Oświadczenie, z którego student zamierza skorzystać aktualizując jego treść w związku z utratą lub uzyskaniem dochodu z powodów przewidzianych w art. 3 pkt. 23 i 24 Ustawy o świadczeniach rodzinnych, konieczne jest przesłanie pracownikowi BOS (spis adresów u dołu strony)) wysłanej z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) prośby o cofnięcie Oświadczenia do poprawy. Po dokonaniu korekty Oświadczenia należy je ponownie złożyć oraz utworzyć i złożyć Wniosek w systemie USOSweb.

Spis pracowników wydziałowych Biur Obsługi Studentów znajduje się u dołu strony.


Przydziały miejsc we wskazanych przez wnioskodawców Domach Studenckich wynikają z możliwości technicznych oraz z pozycji w procedurze kwalifikacyjnej, z uwzględnieniem kolejnych - zaznaczonych we Wniosku - preferencji przydziału.

O uzyskaniu przydziału miejsca system automatycznie powiadomi – w terminie przewidzianym w harmonogramie ("uruchomienie systemowego algorytmu rozpatrywania wniosków")wpisem w profilu studenta w USOS i adnotacją w elektronicznym formularzu Wniosku. Nie przewiduje się innych sposobów informowania, w związku z czym należy śledzić stan elektronicznego formularza Wniosku.

Miejsce w Domu Studenckim przyznawane jest do końca czerwca następnego roku kalendarzowego.

Student może ubiegać się o przyznanie miejsca również dla małżonka i dzieci.


Potwierdzenie przyjęcia lub rezygnacja z przydziału do Domu Studenckiego

Niezależnie od przyznania miejsca w systemie, należy regularnie sprawdzać stan elektronicznego formularza Wniosku, bowiem systemowe przyznanie miejsca jest jedynie pierwszym etapem decyzyjnej fazy procedury.

Po przyznaniu miejsca należy potwierdzić (lub odrzucić) przydział.

Studenci, którym zostały przyznane miejsca zobowiązani są do potwierdzenia przyjęcia przydziałów. Informacja na ten temat znajduje się na stronie 3 Instrukcji. Ostateczny termin systemowego potwierdzania przez studentów przydziałów wyznaczony został na 14 lipca 2022 roku. Jeżeli wystąpią problemy z potwierdzeniem przydziału, należy - korzystając z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) - skontaktować się z Sekcją Spraw Studenckich, kierując wiadomość na adres dn@amu.edu.pl (temat: problem z potwierdzeniem). Opcja potwierdzenia przyjęcia przydziału dostępna jest wyłącznie w formularzu pozytywnie rozpatrzonego wniosku!

Po 14 lipca uwagi i zastrzeżenia dotyczące problemów z potwierdzeniem przyjęcia przydziału nie będą przyjmowane!

Rezygnacja z przydziału miejsca może zostać dokonana przez wybór opcji, która pojawi się w formularzu pozytywnie rozpatrzonego wniosku. W przypadku problemów lub błędów podczas systemowej rezygnacji z miejsca, należy - korzystając z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) - skontaktować się z Sekcją Spraw Studenckich, kierując wiadomość na adres dn@amu.edu.pl (temat: problem z rezygnacją z miejsca).

Ostateczny termin zgłaszania przez studentów rezygnacji z przyznanych miejsc upływa dnia 7 sierpnia 2022 roku.

Rezygnacja z miejsca jest ostateczna!


2. OSOBY PRZYJĘTE NA I ROK STUDIÓW
(Wnioskowanie nr 2)

Wnioskowanie nr 2 przeznaczone jest wyłącznie dla osób przyjętych na I rok studiów, których konta w systemie USOS zostaną utworzone do dnia 17 sierpnia 2022 roku.

  1. Pierwszy dostęp do systemu USOSweb następuje na podstawie danych logowania (e-mail i hasło) do systemu Internetowej Rekrutacji.
  2. Osoby, które już posiadały dostęp do USOSweb (np. absolwenci studiów I stopnia, osoby wcześniej studiujące na UAM) posługują się dotychczasowymi danymi logowania do USOSweb.

Wnioskowanie o przyznanie miejsca w Domu Studenckim możliwe jest wyłącznie przez osoby przyjęte na studia, które uzyskały od Uczelni dostęp niezbędny do korzystania z  systemu USOSweb (zakładka "Dla wszystkich", moduł "Wnioski"). Nie zwalnia ich to jednak z obowiązku ZNACZNIE  WCZEŚNIEJSZEGO zapoznania się z zasadami dokumentowania sytuacji materialnej (patrz plik Informacje dla osób ubiegających się o przyznanie pomocy socjalnej) oraz z instrukcjami wypełniania Oświadczenia oraz samego Wniosku (dostępne po zalogowaniu się w USOSweb na pierwszym ekranie modułu Wnioski). Instrukcje do wypełniania formularzy (tylko po polsku) znajdują się również tutaj (Oświadczenie o dochodach) i tutaj (Wniosek o przyznanie miejsca w DS).

Osoby zamierzające ubiegać się o przyznanie miejsca w Domu Studenckim powinny jak najszybciej (z uwagi na terminy obowiązujące w urzędach i instytucjach) zaopatrzyć się w dokumenty dotyczące dochodów uzyskanych w 2020 roku przez członków rodziny oraz okoliczności mających wpływ na sytuację materialną (w tym utratę dochodu przewidzianą w art. 3 pkt. 23 Ustawy o świadczeniach rodzinnych).

Prosimy o zapoznanie się z informacjami na temat dokumentowania sytuacji materialnej i procedurą, zamieszczonymi we wcześniejszych częściach strony.

Jednocześnie informujemy, że ubiegając się o przyznanie stypendium socjalnego na rok akad. 2022/2023 trzeba będzie przedstawić takie same dokumenty dotyczące roku 2021.

Więcej informacji o sposobie dokumentowania sytuacji materialnej zamieszczono na stronie Świadczenia pomocy socjalnej.


HARMONOGRAM WNIOSKOWANIA I PRZYDZIAŁÓW

JM Pani Rektor wydała Zarządzenie nr 210/2021/2022 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 12 maja 2022 roku w sprawie harmonogramu postępowania w sprawie przyznania świadczeń pomocy materialnej oraz ubiegania się o zakwaterowanie w domach studenckich w roku akademickim 2022/2023, do którego Załącznikiem nr 3b jest Harmonogram postępowania w sprawie ubiegania się o zakwaterowanie w domach studenckich w roku akademickim 2022/2023 (Wnioskowanie nr 2 (sierpień 2022 r.)).

Wnioskowanie nr 2
  1. 8 sierpnia (00:01) - rozpoczęcie składania wniosków w systemie USOSweb
  2. 18 sierpnia (23:59) - zakończenie składania wniosków w systemie USOSweb
  3. do 22 sierpnia - poprawianie wniosków przez osoby, którym cofnięto do poprawy wniosek lub/i oświadczenie o dochodach
  4. do 22 sierpnia - weryfikacja i akceptacja wniosków (przyjmowanie do rozpatrzenia)
  5. do 26 sierpnia - systemowe rozpatrzenie wniosków
  6. do 1 września - potwierdzanie w systemie USOSweb przyjęcia przydziałów
    Osobie, która nie potwierdzi przyjęcia przyjęcia przydziału w systemie USOSweb, zostanie dnia 2 września 2022 roku odebrane przydzielone miejsce.
  7. 2 września - systemowe odrzucenie niepotwierdzonych przydziałów
  8. do 11 września - rezygnacja w systemie USOSweb z wcześniej potwierdzonego przydziału

UWAGA
Osoby, dla których przeznaczone jest Wnioskowanie nr 2 nie mają możliwości udziału w pozostałych wnioskowaniach!


Podczas rozpatrywania wniosków uwzględniane są następujące kryteria:

  1. sytuacja materialna,
  2. sytuacja zdrowotna (przede wszystkim orzeczenie o znacznej niepełnosprawności),
  3. odległość miejsca stałego zamieszkania od siedziby Uczelni,
  4. sytuacja socjalna  (rodzinna).

Na kompletne podanie składają się:

  1. Wniosek o przyznanie miejsca w Domu Studenckim (dalej Wniosek),
  2. Oświadczenie o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku (dalej Oświadczenie),
  3. dokumenty pozwalające określić sytuację materialną wnioskodawcy (załączniki do Oświadczenia oraz inne zaświadczenia urzędowe zawierające wymagane informacje) - jedynie w przypadku, gdy podczas ubiegania się o miejsce zaszła potrzeba zaktualizowania Oświadczenia lub złożenia nowego Oświadczenia,
  4. w uzasadnionych przypadkach dokumenty potwierdzające okoliczności szczególne (orzeczenie o niepełnosprawności, sytuacja socjalna (rodzinna), np sieroctwo, półsieroctwo, osoba samotnie wychowująca dziecko).

Treść i forma Wniosku i Oświadczenia są wynikiem wprowadzonych danych.

Przed przystąpieniem do wypełniania elektronicznego formularza wniosku należy zapoznać się z Instrukcją znajdującą się w systemie USOSweb, na pierwszym ekranie modułu wnioskowania (wymaga zalogowania się) oraz dostępną tutaj (tylko po polsku).

Występując o przyznanie miejsca w Domu Studenckim, należy zapoznać się z plikiem PDF Informacje dla osób ubiegających się o przyznanie pomocy socjalnej, który dostępny jest tutaj. Tekst zawiera szczegółowe informacje o sposobie dokumentowania sytuacji materialnej.

Oświadczenia nie składają cudzoziemcy nie mający ustawowych uprawnień do stypendium socjalnego. Oświadczenie składają wyłącznie cudzoziemcy wymienieni w art. 324 ust. 2 pkt. 2-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.) - https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001668/U/D20181668Lj.pdf (tylko polsku), czyli mogący ubiegać się o stypendium socjalne.


UWAGA

  1. Wniosek i Oświadczenie niekompletne oraz nie pozwalające na ustalenie sytuacji materialnej nie pozwalają na akceptację i pozytywne rozpatrzenie.
  2. Podając odległość miejsca stałego zamieszkania do siedziby Uczelni nie należy stosować kropki oddzielającej części dziesiętne tysięcy kilometrów - system potraktuje 8.000 km jako 8 km!

Przyjęto uproszczony sposób wnioskowania, nie wymagający od wnioskodawców osobistego dostarczenia dokumentów lub dostarczenia ich przesyłką pocztową. Oznacza to, że zastosowana zostaje procedura zbliżona do wykorzystywanej podczas ubiegania się o stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogę.

W szczególności oznacza to, że:

  1. osoba, która zamierza posłużyć się wcześniej złożonym Oświadczeniem (o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku), z którego zamierza skorzystać bez dokonywania w nim zmian, generuje i składa Wniosek w systemie USOSweb,
  2. w przypadku składania Wniosku, dla którego trzeba po raz pierwszy utworzyć Oświadczenie (o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku), należy utworzyć w systemie USOSweb kolejno formularze elektroniczne Oświadczenia i Wniosku, po czym wypełnić je i złożyć w systemie USOSweb.
    Zaświadczenia i inne dokumenty, na podstawie których zostały wypełnione formularze, wnioskodawca dołącza do formularzy w postaci plików PDF (inne formaty plików nie są akceptowane).
    Dokumentów nie dostarcza się inną drogą i w innej formie!

    Jeżeli po roku 2020 nastąpiły zmiany w dochodach z przyczyn przewidzianych w art. 3 pkt. 23 i 24 Ustawy o świadczeniach rodzinnych, należy skorzystać z możliwości wykazania utraty lub uzyskania dochodu. Szczegółowa instrukcja do tej procedury znajduje się w Instrukcji składania oświadczenia o dochodach dostępnej po zalogowaniu się w systemie USOSweb, w module Wnioski oraz tutaj (tylko po polsku).
  3. w przypadku, gdy w systemie znajduje się wcześniej wygenerowane Oświadczenie, z którego wnioskodawca zamierza skorzystać aktualizując jego treść w związku z utratą lub uzyskaniem dochodu z powodów przewidzianych w art. 3 pkt. 23 i 24 Ustawy o świadczeniach rodzinnych, konieczne jest przesłanie pracownikowi BOS (spis adresów u dołu strony)) wysłanej z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) prośby o cofnięcie Oświadczenia do poprawy. Po dokonaniu korekty Oświadczenia należy je ponownie złożyć oraz utworzyć i złożyć Wniosek w systemie USOSweb.

Spis pracowników wydziałowych Biur Obsługi Studentów znajduje się u dołu strony.


Przydziały miejsc we wskazanych przez wnioskodawców Domach Studenckich wynikają z możliwości technicznych oraz z pozycji w procedurze kwalifikacyjnej, z uwzględnieniem kolejnych - zaznaczonych we Wniosku - preferencji przydziału.

O uzyskaniu przydziału miejsca system automatycznie powiadomi – w terminie przewidzianym w harmonogramie ("uruchomienie systemowego algorytmu rozpatrywania wniosków")wpisem w profilu studenta w USOS i adnotacją w elektronicznym formularzu Wniosku. Nie przewiduje się innych sposobów informowania, w związku z czym należy śledzić stan elektronicznego formularza Wniosku.

Miejsce w Domu Studenckim przyznawane jest do końca czerwca następnego roku kalendarzowego.

Student może ubiegać się o przyznanie miejsca również dla małżonka i dzieci.


Potwierdzenie przyjęcia lub rezygnacja z przydziału do Domu Studenckiego

Niezależnie od przyznania miejsca w systemie, należy regularnie sprawdzać stan elektronicznego formularza Wniosku, bowiem systemowe przyznanie miejsca jest jedynie pierwszym etapem decyzyjnej fazy procedury.

Po przyznaniu miejsca należy potwierdzić (lub odrzucić) przydział.

Osoby, którym zostały przyznane miejsca zobowiązani są do potwierdzenia przyjęcia przydziałów. Informacja na ten temat znajduje się na stronie 3 Instrukcji. Ostateczny termin systemowego potwierdzania przez studentów przydziałów wyznaczony został na 1 września 2022 roku. Jeżeli wystąpią problemy z potwierdzeniem przydziału, należy - korzystając z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) - skontaktować się z Sekcją Spraw Studenckich, kierując wiadomość na adres dn@amu.edu.pl (temat: problem z potwierdzeniem). Opcja potwierdzenia przyjęcia przydziału dostępna jest wyłącznie w formularzu pozytywnie rozpatrzonego wniosku!

Po 1 września uwagi i zastrzeżenia dotyczące problemów z potwierdzeniem przyjęcia przydziału nie będą przyjmowane!

Rezygnacja z przydziału miejsca może zostać dokonana przez wybór opcji, która pojawi się w formularzu pozytywnie rozpatrzonego wniosku. W przypadku problemów lub błędów podczas systemowej rezygnacji z miejsca, należy - korzystając z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) - skontaktować się z Sekcją Spraw Studenckich, kierując wiadomość na adres dn@amu.edu.pl (temat: problem z rezygnacją z miejsca).

Ostateczny termin zgłaszania przez studentów rezygnacji z przyznanych miejsc upływa dnia 11 września 2022 roku.

Rezygnacja z miejsca jest ostateczna!


3. OSOBY PRZYJĘTE NA I ROK STUDIÓW
(Wnioskowanie nr 3)

Wnioskowanie nr 3 przeznaczone jest wyłącznie dla osób przyjętych na I rok studiów, których konta w systemie USOS zostaną utworzone od 8 sierpnia do 18 września 2022 roku.

  1. Pierwszy dostęp do systemu USOSweb następuje na podstawie danych logowania (e-mail i hasło) do systemu Internetowej Rekrutacji.
  2. Osoby, które już posiadały dostęp do USOSweb (np. absolwenci studiów I stopnia, osoby wcześniej studiujące na UAM) posługują się dotychczasowymi danymi logowania do USOSweb.

Wnioskowanie o przyznanie miejsca w Domu Studenckim możliwe jest wyłącznie przez osoby przyjęte na studia, które uzyskały od Uczelni dostęp niezbędny do korzystania z  systemu USOSweb (zakładka "Dla wszystkich", moduł "Wnioski"). Nie zwalnia ich to jednak z obowiązku ZNACZNIE  WCZEŚNIEJSZEGO zapoznania się z zasadami dokumentowania sytuacji materialnej (patrz plik Informacje dla osób ubiegających się o przyznanie pomocy socjalnej) oraz z instrukcjami wypełniania Oświadczenia oraz samego Wniosku (dostępne po zalogowaniu się w USOSweb na pierwszym ekranie modułu Wnioski). Instrukcje do wypełniania formularzy (tylko po polsku) znajdują się również tutaj (Oświadczenie o dochodach) i tutaj (Wniosek o przyznanie miejsca w DS).

Osoby zamierzające ubiegać się o przyznanie miejsca w Domu Studenckim powinny jak najszybciej (z uwagi na terminy obowiązujące w urzędach i instytucjach) zaopatrzyć się w dokumenty dotyczące dochodów uzyskanych w 2020 roku przez członków rodziny oraz okoliczności mających wpływ na sytuację materialną (w tym utratę dochodu przewidzianą w art. 3 pkt. 23 Ustawy o świadczeniach rodzinnych).

Prosimy o zapoznanie się z informacjami na temat dokumentowania sytuacji materialnej i procedurą, zamieszczonymi we wcześniejszych częściach strony.

Jednocześnie informujemy, że ubiegając się o przyznanie stypendium socjalnego na rok akad. 2022/2023 trzeba będzie przedstawić takie same dokumenty dotyczące roku 2021.

Więcej informacji o sposobie dokumentowania sytuacji materialnej zamieszczono na stronie Świadczenia pomocy socjalnej.


HARMONOGRAM WNIOSKOWANIA I PRZYDZIAŁÓW

JM Pani Rektor wydała Zarządzenie nr 210/2021/2022 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 12 maja 2022 roku w sprawie harmonogramu postępowania w sprawie przyznania świadczeń pomocy materialnej oraz ubiegania się o zakwaterowanie w domach studenckich w roku akademickim 2022/2023, do którego Załącznikiem nr 3c jest Harmonogram postępowania w sprawie ubiegania się o zakwaterowanie w domach studenckich w roku akademickim 2022/2023 (Wnioskowanie nr 3 (wrzesień 2022 r.)).

Wnioskowanie nr 3
  1. 12 września (00:01) - rozpoczęcie składania wniosków w systemie USOSweb
  2. 19 września (23:59) - zakończenie składania wniosków w systemie USOSweb
  3. do 22 września - poprawianie wniosków przez osoby, którym cofnięto do poprawy wniosek lub/i oświadczenie o dochodach
  4. do 22 września - weryfikacja i akceptacja wniosków (przyjmowanie do rozpatrzenia)
  5. do 27 września - systemowe rozpatrzenie wniosków
  6. do 2 października - potwierdzanie w systemie USOSweb przyjęcia przydziałów
    Osobie, która nie potwierdzi przyjęcia przyjęcia przydziału w systemie USOSweb, zostanie dnia 3 października 2022 roku odebrane przydzielone miejsce.
  7. 3 października - systemowe odrzucenie niepotwierdzonych przydziałów
  8. do 8 października - rezygnacja w systemie USOSweb z wcześniej potwierdzonego przydziału

UWAGA
Osoby, dla których przeznaczone jest Wnioskowanie nr 3 nie mają możliwości udziału w pozostałych wnioskowaniach!


Podczas rozpatrywania wniosków uwzględniane są następujące kryteria:

  1. sytuacja materialna,
  2. sytuacja zdrowotna (przede wszystkim orzeczenie o znacznej niepełnosprawności),
  3. odległość miejsca stałego zamieszkania od siedziby Uczelni,
  4. sytuacja socjalna  (rodzinna).

Na kompletne podanie składają się:

  1. Wniosek o przyznanie miejsca w Domu Studenckim (dalej Wniosek),
  2. Oświadczenie o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku (dalej Oświadczenie),
  3. dokumenty pozwalające określić sytuację materialną wnioskodawcy (załączniki do Oświadczenia oraz inne zaświadczenia urzędowe zawierające wymagane informacje) - jedynie w przypadku, gdy podczas ubiegania się o miejsce zaszła potrzeba zaktualizowania Oświadczenia lub złożenia nowego Oświadczenia,
  4. w uzasadnionych przypadkach dokumenty potwierdzające okoliczności szczególne (orzeczenie o niepełnosprawności, sytuacja socjalna (rodzinna), np sieroctwo, półsieroctwo, osoba samotnie wychowująca dziecko).

Treść i forma Wniosku i Oświadczenia są wynikiem wprowadzonych danych.

Przed przystąpieniem do wypełniania elektronicznego formularza wniosku należy zapoznać się z Instrukcją znajdującą się w systemie USOSweb, na pierwszym ekranie modułu wnioskowania (wymaga zalogowania się) oraz dostępną tutaj (tylko po polsku).

Występując o przyznanie miejsca w Domu Studenckim, należy zapoznać się z plikiem PDF Informacje dla osób ubiegających się o przyznanie pomocy socjalnej, który dostępny jest tutaj. Tekst zawiera szczegółowe informacje o sposobie dokumentowania sytuacji materialnej.

Oświadczenia nie składają cudzoziemcy nie mający ustawowych uprawnień do stypendium socjalnego. Oświadczenie składają wyłącznie cudzoziemcy wymienieni w art. 324 ust. 2 pkt. 2-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.) - https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001668/U/D20181668Lj.pdf (tylko polsku), czyli mogący ubiegać się o stypendium socjalne.


UWAGA

  1. Wniosek i Oświadczenie niekompletne oraz nie pozwalające na ustalenie sytuacji materialnej nie pozwalają na akceptację i pozytywne rozpatrzenie.
  2. Podając odległość miejsca stałego zamieszkania do siedziby Uczelni nie należy stosować kropki oddzielającej części dziesiętne tysięcy kilometrów - system potraktuje 8.000 km jako 8 km!

Przyjęto uproszczony sposób wnioskowania, nie wymagający od wnioskodawców osobistego dostarczenia dokumentów lub dostarczenia ich przesyłką pocztową. Oznacza to, że zastosowana zostaje procedura zbliżona do wykorzystywanej podczas ubiegania się o stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogę.

W szczególności oznacza to, że:

  1. osoba, która zamierza posłużyć się wcześniej złożonym Oświadczeniem (o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku), z którego zamierza skorzystać bez dokonywania w nim zmian, generuje i składa Wniosek w systemie USOSweb,
  2. w przypadku składania Wniosku, dla którego trzeba po raz pierwszy utworzyć Oświadczenie (o dochodach uzyskanych przez członków rodziny w 2020 roku), należy utworzyć w systemie USOSweb kolejno formularze elektroniczne Oświadczenia i Wniosku, po czym wypełnić je i złożyć w systemie USOSweb.
    Zaświadczenia i inne dokumenty, na podstawie których zostały wypełnione formularze, wnioskodawca dołącza do formularzy w postaci plików PDF (inne formaty plików nie są akceptowane).
    Dokumentów nie dostarcza się inną drogą i w innej formie!

    Jeżeli po roku 2020 nastąpiły zmiany w dochodach z przyczyn przewidzianych w art. 3 pkt. 23 i 24 Ustawy o świadczeniach rodzinnych, należy skorzystać z możliwości wykazania utraty lub uzyskania dochodu. Szczegółowa instrukcja do tej procedury znajduje się w Instrukcji składania oświadczenia o dochodach dostępnej po zalogowaniu się w systemie USOSweb, w module Wnioski oraz tutaj (tylko po polsku).
  3. w przypadku, gdy w systemie znajduje się wcześniej wygenerowane Oświadczenie, z którego wnioskodawca zamierza skorzystać aktualizując jego treść w związku z utratą lub uzyskaniem dochodu z powodów przewidzianych w art. 3 pkt. 23 i 24 Ustawy o świadczeniach rodzinnych, konieczne jest przesłanie pracownikowi BOS (spis adresów u dołu strony)) wysłanej z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) prośby o cofnięcie Oświadczenia do poprawy. Po dokonaniu korekty Oświadczenia należy je ponownie złożyć oraz utworzyć i złożyć Wniosek w systemie USOSweb.

Spis pracowników wydziałowych Biur Obsługi Studentów znajduje się u dołu strony.


Przydziały miejsc we wskazanych przez wnioskodawców Domach Studenckich wynikają z możliwości technicznych oraz z pozycji w procedurze kwalifikacyjnej, z uwzględnieniem kolejnych - zaznaczonych we Wniosku - preferencji przydziału.

O uzyskaniu przydziału miejsca system automatycznie powiadomi – w terminie przewidzianym w harmonogramie ("uruchomienie systemowego algorytmu rozpatrywania wniosków")wpisem w profilu studenta w USOS i adnotacją w elektronicznym formularzu Wniosku. Nie przewiduje się innych sposobów informowania, w związku z czym należy śledzić stan elektronicznego formularza Wniosku.

Miejsce w Domu Studenckim przyznawane jest do końca czerwca następnego roku kalendarzowego.

Student może ubiegać się o przyznanie miejsca również dla małżonka i dzieci.


Potwierdzenie przyjęcia lub rezygnacja z przydziału do Domu Studenckiego

Niezależnie od przyznania miejsca w systemie, należy regularnie sprawdzać stan elektronicznego formularza Wniosku, bowiem systemowe przyznanie miejsca jest jedynie pierwszym etapem decyzyjnej fazy procedury.

Po przyznaniu miejsca należy potwierdzić (lub odrzucić) przydział.

Osoby, którym zostały przyznane miejsca zobowiązani są do potwierdzenia przyjęcia przydziałów. Informacja na ten temat znajduje się na stronie 3 Instrukcji. Ostateczny termin systemowego potwierdzania przez studentów przydziałów wyznaczony został na 2 października 2022 roku. Jeżeli wystąpią problemy z potwierdzeniem przydziału, należy - korzystając z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) - skontaktować się z Sekcją Spraw Studenckich, kierując wiadomość na adres dn@amu.edu.pl (temat: problem z potwierdzeniem). Opcja potwierdzenia przyjęcia przydziału dostępna jest wyłącznie w formularzu pozytywnie rozpatrzonego wniosku!

Po 2 października uwagi i zastrzeżenia dotyczące problemów z potwierdzeniem przyjęcia przydziału nie będą przyjmowane!

Rezygnacja z przydziału miejsca może zostać dokonana przez wybór opcji, która pojawi się w formularzu pozytywnie rozpatrzonego wniosku. W przypadku problemów lub błędów podczas systemowej rezygnacji z miejsca, należy - korzystając z adresu w systemie poczty elektronicznej dla studentów (st.amu.edu.pl) - skontaktować się z Sekcją Spraw Studenckich, kierując wiadomość na adres dn@amu.edu.pl (temat: problem z rezygnacją z miejsca).

Ostateczny termin zgłaszania przez studentów rezygnacji z przyznanych miejsc upływa dnia 11 września 2022 roku.

Rezygnacja z miejsca jest ostateczna!


Student ponosi pełną odpłatność za miejsce w Domu Studenckim, ustaloną przez Władze Uczelni w porozumieniu z Samorządem Studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Stawki odpłatności za miejsca ogłaszane są corocznie w Zarządzeniach JM Rektora.

Stawki odpłatności nie ulegają zmianie w trakcie roku akademickiego, stanowiąc element umowy zawieranej przez Uczelnię ze studentem, regulującej szczegóły korzystania z zakwaterowania, w tym obowiązki i prawa studenta.


Stawki odpłatności za miejsca w Domach Studenckich w roku akad. 2021/2022

Zarządzenie nr 91/2020/2021 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 12 maja 2021 roku w sprawie wysokości opłat oraz szczegółowych zasad wnoszenia opłat związanych z zakwaterowaniem w Domach Studenckich Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w roku akademickim 2021/2022 przez studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych


Stawki odpłatności za miejsca w Domach Studenckich w roku akad. 2022/2023

Zarządzenie nr 213/2021/2022  Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 17 maja 2022 roku  w sprawie wysokości opłat oraz szczegółowych zasad wnoszenia opłat związanych z zakwaterowaniem w Domach Studenckich Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w roku akademickim 2022/2023 przez studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych


Student, który:

  1. został ukarany prawomocnym orzeczeniem Komisji Dyscyplinarnej w drodze orzeczenia o zawieszeniu prawa do miejsca w Domu Studenckim lub został tego prawa pozbawiony decyzją Rektora,
  2. w poprzednim roku akademickim został dyscyplinarnie wydalony z Domu Studenckiego,
  3. nie uregulował swoich zobowiązań wobec Domu Studenckiego, powstałych z powodu zaniechania wnoszenia opłat za miejsce w Domu Studenckim, lub którego nie uregulowane zobowiązania powstały z innych przyczyn,
  4. nie dotrzymał warunków umowy zawartej z Uczelnią,

nie może otrzymać miejsca w Domu Studenckim.


Pracownicy Biur Obsługi Studentów
powołani do Wydziałowych Podkomisji Uczelnianej Komisji Stypendialnej

CP - Olimpia Kozłowska (kozlow@amu.edu.pl)
IKE - Agata Śliperska (agata.sliperska@amu.edu.pl)
MISHiS - Barbara Walkowiak (1barbara@amu.edu.pl)
NI UAM - Mateusz Rauhut (mateusz.rauhut@amu.edu.pl)
WAng - Magdalena Małecka (madab@amu.edu.pl)
WAiKult - Katarzyna Jasiewicz-Olędzka (jaka@amu.edu.pl)
WAiKult - Honorata Matuszak (honorka@amu.edu.pl)
WAiKult - Tatiana Lisiak (annatkl@amu.edu.pl)
WArch - Katarzyna Jasiewicz-Olędzka (jaka@amu.edu.pl)
WB - Joanna Wojciechowska (j.wojciechowska@amu.edu.pl)
WCh - Magdalena Czajka (magdalena.czajka@amu.edu.pl)
WFiloz - Honorata Matuszak (honorka@amu.edu.pl)
WFiloz - Blanka Skowron (blanka.skowron@amu.edu.pl)
WFiz - Małgorzata Stankowska (masta@amu.edu.pl)
WFPiK - Mariola Kaczmarkiewicz (mariolak@amu.edu.pl)
WFPiK - Weronika Kleczewska (wknm@amu.edu.pl
WFPiK - Katarzyna Kucharczyk-Ciborek (katak@amu.edu.pl)
WFPiK - Tatiana Lisiak (annatkl@amu.edu.pl)
WFPiK - Barbara Walkowiak (1barbara@amu.edu.pl)
WGS-EiGP - Sebastian Konarczyk (sebkon@amu.edu.pl)
WH - Katarzyna Jasiewicz-Olędzka (jaka@amu.edu.pl)
WMiI - Renata Myl (jonatan@amu.edu.pl)
WNeo - Agnieszka Łysiak (maja2005@amu.edu.pl)
WNGiG - Sebastian Konarczyk (sebkon@amu.edu.pl)
WNoS - Katarzyna Jasiewicz-Olędzka (jaka@amu.edu.pl)
WNPiD - Aldona Mizera (aldona.mizera@amu.edu.pl)
WP-A - Wioletta Iwaniak-Paterka (wioletta.iwaniak@amu.edu.pl)
WP-A - Małgorzata Nieweś (malgorzata.niewes@amu.edu.pl)
WP-A - Joanna Rektor (joanna.rektor@amu.edu.pl)
WPiAdm - Sandra Hildebrandt (sandrar@amu.edu.pl)
WPiAdm - Natalia Jaszkiewicz (natjas9@amu.edu.pl)
WPiKogn - Honorata Matuszak (honorka@amu.edu.pl)
WPiKogn - Blanka Skowron (blanka.skowron@amu.edu.pl)
WSocj - Honorata Matuszak (honorka@amu.edu.pl)
WSocj - Blanka Skowron (blanka.skowron@amu.edu.pl)
WSE - Zofia Puzio (sofi@amu.edu.pl)
WSE - Agnieszka Sobkowiak (agnieszka.sobkowiak@amu.edu.pl)
WT - Małgorzata Heigelmann (boswt@amu.edu.pl)


szukanie pracowników (np. nr. telefonów)

strona Biur Obsługi Studentów


Pracownicy Sekcji Spraw Studenckich

  • Aleksandra Brykowicz (dn@amu.edu.pl)
  • Monika Graumiler-Pawlak (dn@amu.edu.pl)
  • Przemysław Rachowiak (rachp@amu.edu.pl)

wyszukiwanie pracowników (np. nr. telefonów)